tisdag 11 juni 2013

Skolavslutning-rötgen-cancer-rehab-fotografering!

Dagarna går snabbt som blixten just nu.
För på lördag börjar min semeeeeeeeeeeeeeester!!!!
Som jag längtat.
Efter sol och värme, efter en av mina målbilder; jag någonstans på en strand i Ramatuelle, med ett glas rosé.
Det låter kanske löjligt och lite barnsligt. Idag. Det är ju bara att boka flyg och dra.
Men ni som hängt med bloggen ett tag.
Vet att i höstas, när cellgifterna härjade som värst i min kropp.
Då var den målbilden inte lika självklar, som idag. Den kändes väldigt avlägset.
Men nu är jag snart där :-)))
Hinner inte njuta av tanken just idag, men gosse vad jag skall njuta när jag sitter i bilen på väg ner :-))

I eftermiddag skall jag träffa Lisen på Cancerrehab. Och då måste jag verkligen få svar, på varför mina leder fortfarande värker så in i bänken.

Vid tre skall jag ultraljudsundersöka min lever. Igen.
Jag gjorde ju det förra veckan på Carlanderska, genom min försäkring.
Då hittade ju stilliga doktorn; INGENTING.
Vilket skrämde ""#€€%& ur mig.
Från cystor och ödem till ingenting.
Så nu när jag fick den vanliga kallelsen. Där jag dessutom skall få kontrast. Väljer jag så klart att gå.
För lika skrämmande att de inte upptäcker saker (vilket kan få värre konsekvenser), nästan lika skrämmande är det, att de ser saker som aldrig funnits där.
Då undrar man i sitt stilla sinne om det verkligen är rätt journaler som är framme :-))
Så jag är inte orolig.
Men det är ändå väldigt nervöst. Så håll gärna en tumme för mig!

Och så har söta Casey skolavslutning idag. Måste hinna köpa en lite present!!
Och jag har inte klurat ut, vad jag skall ge lilla-syster yster för hon kom ju in på värsta bra fotoutbildningen!!!
För hon är alltid så personlig och omtänksam när hon ger bort något. Då vill man ju själv vara det också. Så vad sägs, ett gäng minneskort ? :-)))) NOT, skärp dig Cecilia!!
Sötnosarna går ur årskurs två idag. Jag är så glad. För jag vet att de är lite skoltrötta :-))



1 kommentar:

  1. Vilka brudar du har i studion Cecilia...haha :)
    Men dojorna Casey....

    SvaraRadera