fredag 4 januari 2013

Värdet är kass men Casey fyller år!!!

Idag fyller min lilla unge 18 år!!!!!!!
Tjohooooo, det har varit kalas sedan kl. 10 i morse.
Frukost på sängen är ett måste om man tillhör vår familj. Med massor av presenter så klart. Och gissa om hon var nöjd? :-))) Så många fina presenter har hon aldrig fått. Men det förtjänade hon. 18 år är stort, och det gäller att fira allt man kan. För vi säger som Uggla; Livet är en fest (fyllan värmer bäst? nja, min Woolrisch är varmare faktiskt :-))
Eller så klart, är det lite kompensation för att allt fokus varit på mig de sista månaderna. Kan det även vara ett drag av dåligt samvete?
Men vilken dag det blev! Lunchen hade hon valt att ha på Park, med de närmaste. Så nice. Servitören Mats är en klippa som improviserade fram en tårta med flagga när jag vimsat bort tårtljusen och sådant där som sprakar :-). Tack Mats!!'
Nu är middagen för hennes närmaste väninnor precis avklarad och jag är förvisad från lägenheten för nu är det bjudning (=förfest) som gäller!

Så dagen har varit bra, i 180 knyck. Men ändå så gnager tanken på det dåliga värdet. Linda från Onkologen ringde i morse och berättade att provet jag tog igår inte var så bra... Så vill det sig illa får jag inte min 5:e dos cellgifter på måndag som det är planerat :(
Det tråkiga med cancer-branschen (förutom att man är sjuk) så är det alltid något som påminner om att man inte är som alla andra, man kan liksom aldrig glömma att man är sjuk. Korta ögonblick, visst. Eller är det bara jag som vill bli fri. Som inte vill ha stickningar i benen, ont i skelettet, skallig och svullen runt ögonen. Fan det börjar ta på mig nu.

Men gott folk, det är ju fredag. Natten är ung och precis vad som helst fantastiskt kan faktiskt hända :-))
Så njut av livet!!! Det skall jag försöka göra nu :-)))
Min 18-åring!!!!!!
En av oss är 18, den andra är 17 och den tredje ser ut som 17 (alltså rätt sliten) men glad ändå  :-))))))
Världens bästa Mats, improviserade snabbt när min cytostatika-hjärna var inkopplad, tack Mats!!!
Gick all in och köpte en pinata :-)) Tog en timma att fylla med godis, värsta cytto jobbet :-)))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar