tisdag 8 januari 2013

Inga ögonfransar - ingen kaka :-)

Nu är de definitivt borta, mina långa, svarta, sköna, skyddande ögonfransar.
Jag vill bara gråta... 
För man ser... (vänta lite.. inte man, utan JAG)
-JAG ser helt störd ut, utan fransar!!! Skäggiga damen, don´t think so. Hårlösa damen, it is. Tack och lov har jag några stackars ögonbrynshår kvar. Men de sitter löst. Frågan är inte om de kommer lossna, utan när. 
Men som Ellen och Casey så befriande sa. -Lite coolt ändå att få se, hur man ser ut, utan hår :-)
Åh så nickade de sött, med sina håriga huvuden mot mig.
-Ja, om det gällt någon annan, hade jag säkert tänkt samma sak, men nu är det jag som sitter här, hårlös!!!
Men då kom tjejerna på, att om jag målar hela huvudet gult (med maskeradfärg som jag har i studion) och gör små hjärtan i ögonen, så kommer jag att se ut som en smajl-gubbe. Ni vet de där som man skickar i sms, så kul så kul :-)))

Men det är faktiskt inte bara den estetiska biten som är jobbig när man förlorar ögonfransar. För fan vad  de gör nytta, för nu rinner allt ner i ögonen. Tvål, cremer och make-up, för att inte tala om allt som blåser in i ögat. Så lös-ögonfransar skyddar ögat som bara den. It´s a must!

Så lös-ögonfrans-jakten har börjat. Söta K och M (som är i skönhetsbranschen) har lovat att scanna av sortimentet och återkomma med top-notch ögonfransar till mig. Håller tummarna. För jag har precis fått en rekvisition från onkologen för lös-ögonfransar.
Så här ser jag ut naken :-)))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar