onsdag 23 januari 2013

En ny peruk!!!

Fick tjusigaste kuvertet i brevlådan idag. Med en ny peruk från Rapunzel :-)
Har ju haft lite kontakt med super trevliga Jessica Lundberg där. För jag kontaktade Rapunzel, efter att jag läst på deras hemsida att de startat "Rapunzel vs. Cancer"
Åh de vill gärna dra sitt strå till cancer-branchen :-) Inte bara kränga peruker utan också göra en god gärning. Vilket så klart varmt välkomnas!!!
Så jag har mailat Jessica och berättat hur illa mött man kan bli i "peruk-branchen", hur en bra peruk skall vara och vad de kanske bör tänka på.

Så nu när de tagit fram några olika test-modeller erbjöd Jessica mig ett provexemplar. Att testa och ge feed-back på. Klart man blir smickrad och glad. Och glad, för att jag kanske kan hjälpa Rapunzel att göra livet lite enklare, för nästa tjej som sitter där, utan hår och desperat letar efter en passande peruk.

Och vi har pratat om att just bemötandet är så viktigt. Det är viktigt till alla kunder. Men ger man sig in i cancer-branchen frivilligt, så måste man faktiskt vara ännu noggrannare med hur man bemöter kunder. För att köpa extensions för att man vill ha längre och en mer glammig look :-)), det gör man på uppsidan av livet. Att skallig tvingas leta peruker är inte riktigt samma sak, lite mer ner-sida, om man säger så...

Så nu har jag fått en platina blond fin peruk, lite väl blond för min vinter bleka hy :-)) Men jag skall tona ner den lite i morgon, för att få en mer passande nyans. Så förutom färgen känns den vid första provningen jätte bra. Lite tunnare, lite mer naturlig med andra ord, än min jätte tjocka hårman :-)
Rätt blond som sagt vad :-)) Skall se om jag kan avhjälpa det i morgon. Åh så fick jag shampoo och lösögonfransar ett prova också!! Tack Rapunzel!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar