onsdag 30 januari 2013

Snart som ny :-)

Vad är det som händer????
Små, små hårstrån växer i ansiktet!!!!!!!
Lite på överläppen (kunde jag ju så klart varit utan :-) ögonbrynen ser helt vilda ut (korta men vilda hårstrån :-) och mina ögonfransar är på väg tillbaka och över hela min kala skalle är det små mjuka gråa(!?)/blonda fjun!!!! Yippppiiieeeeee!!!!
Har ju legat orörlig i sängen i flera dagar, men känt den där stålullskänslan i huvudbotten (hårbotten heter det väl inte när man inte har något hår?) som en märklig värk i hårrötterna. Men jag har varit för febrig för att ens tänka tanken att kolla. Men så idag när jag släpade mig in i duschen såg jag att något hänt :-))))
Åh visst blev jag glad, men faktiskt inte så glad som jag trodde. Konstigt!!! Jo, jag är nog glad. Ringde till Casey och bara bubblade. Men oväntat, jag har ju en behandling kvar, växer verkligen håret ut så här mitt-i-mellan? Eller tappar jag det igen? Spelar ingen roll, men ruskigt lurigt...

På tisdag skall jag få min 6:e och sista behandling. Tydligen var inte penicillin något hinder för cellgifter. Skall i och för sig kolla upp det, för nu är "min" sköterska Linda tydligen inte kvar på. Och den nya sköterskan lät inte lika säker som Linda alltid gjorde. Kontinuitet i vården, my ass...

Och nu sitter jag i telefonen för att be Dr. Haeger skriva en remiss till en CT-röntgen.
Deltävling 1. Röntgen.
Deltävling 2. CA 125.
Deltävling 2 Undersökning under narkos.
Åh vinnare är så klart: Cecilia
Fet förlorare: tubalcancer
Så här snygg är min nakna skalle - NOT!!!! Men ser ni att det är lite fjun på väg?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar