tisdag 1 januari 2013

Dagen efter...

..eller första dagen på något nytt.
Därför tror jag på att 1 januari skall vara en städdag. Mentalt eller fysiskt beroende på om man är hemma i gråa Sverige eller om man ligger i en skön solstol på andra sidan jordklotet. För städar man ut det gamla, får man ju plats med massor av nytt och kanske spännande. Så därför blev min dag en städdag, både bildligt och bokstavligt :-))
Det känns redan fräschare, trots att jag inte ens hunnit skura. Nyckeln till studion ligger hemma hos en vän, som i sin tur har tappat sin nyckel. Katten på råttan :-))

Gårdagen blev fin, med glada gamla vänner och några nya bekantskaper. Vi åt finfin middag och skålade i god champagne klockan 12. Jag hade min svarta glitter klänning, lockad peruk och långa, långa ögonfransar. Såg nog ganska normal ut, (hoppas jag) men jag kände mig ganska sliten efter Sylvesterloppets 10 km. Har aldrig sett så stora påsar under mina ögon som igår.
Men som den fighter man är, så hängde jag nästan med till det "bitter end". För efter middagen gav vi oss ut på stan. Alla ville clubba lite och jag ville ju dansa. Det blev tyvärr bara lite bardans på Peacock. Synd för musiken var grym där. Resterna av gänget vill dra vidare, så nästa anhalt blev Lounge, absolut ingen dans där heller. Men ganska mycket prat och skratt. Det är rätt befriande att få hänga med den yngre generationen (25-isch) ibland :-))) Men inte för länge. -För man vill ju inte bli patetisk som en av de yngre killarna sa. Rätt kul att höra från en 27-åring.

De andra drog patetiskt :-))) vidare till Valand men då gick jag vuxet hem. 

En vecka kvar till nästa cellgifts behandling... 
Känns tungt att veta att om exakt 7 dagar kommer jag att må skräp... 
Men nu är det förhoppningsvis bara 2 gånger kvar!!!

Njuter fortfarande av min medalj. Började sortera alla jag har, för på baksidan av mina medaljer har jag klistrat på en liten lapp med; tid, placering och lite information om vädret varit extremt på något sätt. 
-Jag vet, jätte, jätte nördigt. Skall printa ut texten så att det ser lite snyggare ut :-)) Och låta någon borra hål i de medaljer som tydligen heter "plakett". Medalj heter det visst bara när man kan hänga det runt halsen i ett snöre. Så jag skall göra om mina "plaketter" till medaljer" så att jag kan ha alla tillsammans!!!

Jag med min fin-fina plakett!!! Så nöjd och så glad idag också.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar