måndag 7 januari 2013

Snuvad på konfekten...

-Hur kan man känna sig snuvad på konfekten, när konfekten är gift?
-Jag säger ju det, man blir knäpp i cancer-branchen :-)

Men värdena var ännu sämre idag så min 5:e behandling blev inställd. Nytt prov på torsdag. Blev jätte ledsen och arg. Arg för att jag sov dåligt i natt, arg för att jag mentalt ställt in mig på att må dåligt. Arg för att jag satt på mig min "cancer-uniform". Som består av mina snyggaste myskläder :-)) i onödan. Arg för att jag lagt hela veckans åtagande åt sidan för att kliva in i cancer-twilight-zonen. Arg för att jag sett fram emot helgen då jag skulle vara tillbaka bland er levande. Arg. Besviken. Och ledsen så klart.

Och syster Linda var inte där. För hon hade gett mig den där kramen som jag så väl behövt. Kanske skall jag ringa Vackra V och be att få låna hennes man. Han är Sveriges största, snacka om att hans kramar kan få en att känna sig liten. Eller Marie Fredrikssons stiliga man som verkligen vet hur man kramar en cancer-sjuk :-) han har ju kramat henne i över 10 år. Eller Karin som har bästa kramarna ever eller Casey så klart! Men helst skall det vara någon som är så där vuxen och stor och trygg, för man vill ju bara känna sig omhändertagen, älskad och att någon som säger till en, att allt ordnar sig. Någon som ger en lite energi att orka vidare. (Nej, inget subtilt budskap till någon :-)  för en vanlig varm och kärleksfull kram räcker långt!!!

Casey glider förbi datorn när jag skriver och säger på sitt underbara uppfriskade sätt. -Tänk om du fått bröstcancer och fått operera bort båda dina bröst? Hon tittar uppfordrande på mig, och fortsätter -Eller fått amputera ett ben?
Helt plötsligt är mitt liv satt i rätt perspektiv. Jag älskar den ungen! Åh en kram, det kan väl du eller du ge mig när vi ses? :-))

Så på med löpar-skorna Cecilia och på med gps-klockan och ge dig av ut på en löptur. För det är bästa sättet att rensa tankarna. (Det känns faktiskt inte lockande att ge sig ut just nu, när jag sitter inne i värmen och skriver det här på bloggen. Men jag vet hur skönt det är när man väl kommit igång och hur skönt det är efteråt!!!)
Första påsarna gift som jag skulle fått idag. Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge :-))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar