onsdag 28 november 2012

tankar & jul & yoga

Vad får oss att ta vissa beslut? Är det händelser eller medvetna tankar som gör att vi ändrar oss? Djupaste lunchen på länge innehöll alla slags frågeställningar om liv, beslut och val vi gör. Jag hävdade att jag är blödig som oväntat svarar på min mosters 13-åriga tystnad, bara för att jag har cancer. Men efter lite övertalning och förklaring så kanske jag inte, köper, men kan förstå att det har med mognad att göra. Men jag ville ju inte mogna, jag vill ju bara vara jag. Men och andra sidan så mognar man ju när man får barn, och den mognaden var nog tur att jag accepterade :-). Så jag är väldigt glad att jag svarade på hennes mail, hon var ju min favorit moster trots allt, Moster-Brita. Så nu kanske vi skall träffas, cancer eller inte, jag längtar :-)

Har yogat med Caroline, himmel och jord och alla stjärnor vad min kropp mår bra av det. Nästa gång får du hänga med C-M!!! 

E man vuxen nu? Första inbjudan till en julfest, ever. Stort. På en bank. Kom inbjudan fel eller är jag faktiskt bjuden på "Julbuffé med Göteborgs lucia"? Men mitt namn stod så prydligt skrivet för hand, så det är nog rätt. Klart jag kommer :-)

Helt galna fuckar vi cancern!!! :-)) Du e bäst Caroline!! (oj, någon behöver en manikyr :-)
Första julkortet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar