torsdag 8 november 2012

-Jag? -Doris? (ni vet den lilla förvirrade fisken i "Hitta Nemo")

Visst kunde jag skoja om att jag var glömsk innan, i mitt vanliga liv. Åh Borås-Anna försökte förklara att det har sannerligen hon också, dåligt närminne, alltså :-) På riktigt. (sure :-) när man håller en klockren presentation och avhandling för sin ledningsgrupp - NOT.
Försökte förklara för henne, att nu är det inte som att man glömmer, det finns INTE DÄR. Inget. Tomt. Jag har inte glömt något, allt är liksom bitvis borta, likaså att tänka logiskt. Första tanken fastnar (tack och lov ;-) men finns det sedan en annan, bättre lösning så är min hjärna bortkopplad. Den har redan löst ett problem och söker inte, som i vanliga fall efter en mer raffinerad lösning, som kanske är snabbare eller billigare. Mycket märkligt för en skarp hjärna som min :-)))
Så jag sa just till Anna, att man får vara glad för det som fungerar och förbereda sig för att man kanske blir ännu virrigare. Kanske lägga på hög och frysa in. Så nu jag har kokat thé-vatten hela förmiddagen, för att frysa in och ha färdigt när jag blir sugen. Skit smart alltså, bara att tina och doppa ner thé påsen när man vill ha. Snabbt och enkelt, det kommer går bra det här :-))


kolla så lik Doris jag är :-))))



- Posted using BlogPress from my iPad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar