lördag 21 september 2013

Morgonlöpning, rätt in i kaklet :-))

Vaknade i morse. Och kände fortfarande den där löparlängtan :-)
Casey sov fortfarande, när jag gav mig ut.
Åh då gör jag generalfelet Allan. Som så många nybörjare och sådana där hetsiga löpare gör (typ jag :-) 
Att gå ut för hårt!!!
Och med en liten släng av astma så måååååååste man börja lite lungt. Gärna 1 km lugn, lugn löpning. För att sedan dra på, som värsta sprintern (känns det som :-))
Men börjar man för hårt så krymper lungorna och hela turen blir slitig. Så även om det kändes som jag sprang jätte. jätte fort så gick det inte enligt Runkeeper så där jätte snabbt :-)
Och jag har bestämt mig, för att springa lite snabbare pass, lite oftare! 
Så att alla inte blir en jämn plåga .-))

Nu knackar mogge på dörren och vi skall förbereda oss för party i kväll.
JAG VET, att klockan bara är tre. Men i den här åldern behöver man rääääätt mycket tid på sig om man skall klara sig en hel kväll :-)))
puss alla glada!!
Tryckte på coaching :-) Och då tryckte jag in något tempo, som jag inte riktigt fattade. Men vid varje fem minuter så säger Runkeeper rösten: Bla. bla....  you are 57 second behind your schedule. Väldigt upplyftande att höra :-) hahaha tack för den Runkeeper!!



2 kommentarer:

  1. Jäkla stort badrum hon måste ha tänkte ja först när jag läste rubriken, men sedan fattade ja....fniss. Min fina son brukar ropa efter folk som springer "Du behöver inte springa det är ingen som jagar dej" men det är nog en raggningsreplik och inget elakt, han springer ofta själv.

    SvaraRadera
  2. åh ett sådant badrum hade jag inte sagt nej till :-)

    SvaraRadera