onsdag 4 september 2013

Lite frisyr fix & trix!

Jag älskar ju min Rapunzel peruker.
Men när man får dem, så är de helt ostajlade och oklippta. Håret hänger likt Pepps Persson och den frisyren klär ingen, inte ens Pepps :-)
Men när man får en peruk, så är man kanske inte redo att klippa eller färga den, med en gång.
Det känns lite, som att man måste bli vän med sin peruk.
Att den i mitt fall, blir lite Cecilia-zerad.
Det är därför alla som provar mina peruker ser ut som övervintrade gamla hårdrockare.
För det är inte deras peruk, de kan aldrig se annat än utklädda ut.
Precis som det skulle se ut när jag lånar någon annans peruk (jag och Annette bytte peruk och garvade gott .-))

Så innan man styjlar den eller kanske klipper lugg, vilket jag verkligen kan rekommendera!!
Kan man dölja kanten med lite associarer.
Gå gärna in på Prickig Katt, på Magasinsgatan.
Åh givetvis kan du med riktigt hår också göra det här, gå in på Prickig katt och prata med tjejerna där och jag lovar att du kommer ut lite mer strålande än du kom in :-))
Bästa hjälpen fick jag på Prickig katt!! Tack söta!!
Till festerna i vinter kanske. Det är ju ändå inne med lite burlesque stil .-))  Och kanske vill man inte gå all in som med den här blomman. Men allt som man sätter i håret förvillar. Och jag lovar att ingen kommer att se att du har peruk!!

Finns i flera färger. och sitter hur bra som helst.
Det här bandet har jag använt som armband hela sommaren. För jag tycker inte att jag passade i det. Live. Jag ser lite för gammal ut för en sådan gullig grej. Eller mitt ansikte är för kantigt, man skall vara lite mjukare och inte 180 lång
:-)) Men jag tycker att det är jätte snyggt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar