söndag 29 september 2013

8 mil på bokmässan :-))

Min dröm är ju att skriva en bok. Bli författare.
Men jag inser. Att det krävs disciplin. Och kunskap. För att skriva här på bloggen kräver tid. 
Massor av tid.
Vilket jag älskar. Men att då författa en bok. Som är påhittad. Bloggen är ju bara sanning.
När man är mitt i livet och skall få tid med så mycket annat. Respekt.
Till alla som kan formulera så många ord att det blir en vacker bok.
Det vill jag också !!!

Så då var ju ett besök på bokmässan givet. Men det gäller ha nerver av stål.
För det är folk, precis över allt. Men 40 minuter tror jag vi lyckades hålla ut :-)
Vi hann möta Maria Montazami (ser precis ut som på tv) Patrik Sjöberg (väldigt mycket snyggare än sist jag såg honom) Lill Babs (söt och charmig) Sedan såg vi några, ni vet, kändisar som man känner igen, men inte kan sätta namn på :-)

Har ju bestämt mig för att bara träna varannan dag. Men det sprack igår. 
För jag har ju att gammalt mål, där jag bestämt mig för att springa 8 mil i månaden. 
Ååhhh my gåååd, den här månaden bara försvann. 
Så jag insåg igår att det saknas 9 km. För att nå mitt mål. 
Och mål är ju viktiga att hålla, det vet ni ju att jag tycker (kanske inte så smart alltid, men viktigt, för mig :-))) 
Så jag gav mig ut med mina ilsket onda anklar, som egentligen bara ville vila.
Men då hittar jag en löparbana, ni vet en sådan där som man ser på tv.
Vid Ullevi. Den var nästan totalt förstörd. 
Men jag är inte så knusslig. Så jag sprang kanske 10 varv (jo, rätt tjatigt :-) för att iallafall avverka 5 km på lrödagen och resterande 4 på måndag. För sedan mina vänner är det redan oktober. Tjohooo!!!
Här kan ni se att jag inte fuskar :-))) jogg.se

Åh tack för alla tips och idéer. Till föreläsningen.
Nu skall jag iväg och hjälpa till på gyncancerdagen, på centralen. Sedan skall jag läsa och begrunda det ni skickat mig. Men jag tar gärna emot mer tankar så klart.
Har du inget för dig så kom förbi.
Jag är där garanterat där mellan 12 - 14 
Kom och säg hej, eller som Jonas Gardell twittarade igår när han stod på bokmässan. Säga hej eller hångla lite :-)))
Casey och jag och typ en miljon andra människor :-)
Det här är jag, på knä på banan. Precis innan jag blir attackerad av två små ettriga, morrande hundar. Och ägarna bara...."vi brukar aldrig släppa dem lösa" , Men är du inte hundrädd är det ju ingen fara, vi trodde inte att du skulle springa (nejhej inte springa, det är en löparbana säger jag. I rätt otrevlig ton, kan jag erkänna. Och är det något som kan få igång mig på två röda. Så är det oansvariga hundägare (jag tar revenge för när jag som liten blev påhoppad av en stor hund när jag satt i sandlådan. Och blev hundrädd, och varit tills jag bestämde mig att inte överföra det på Casey), och män som kissar på offentliga ställen, som typ min port. Inte så smart att stormgapa på fulla män, men jag är ju rätt snabb i steget :-)))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar