söndag 12 januari 2014

Söndagsmys med kniiiiip!!

Dålig internet gjorde att helgens inlägg kom upp samtidigt :-) sorry mina vänner!

Idag körde jag Caroline M. Smiths grymma yoga, på Sats Kompassen. 75 minuter.
Hon säger alltid något tänkvärt och sedan kör man, liksom :-))
Och när man kör yoga. Så skall man tänka på hållning. Fram, upp med hjärtat liksom.
Dra revbenen utåt med andningen (jag vet att det låter knas :-) 
(Men prova! Sitt med rak rygg, håll vardera hand på revbenen, strax ovanför midjan. Och så andas du in i revbenen liksom för att förstora dem!!)
Sedan skall man dra in naveln inåt-uppåt. Lite lagom.
Och sedan spänna sitt rotlås. Easy-peasy :-))
Rotlås = ni vet; Lanefeldts Kniiiiip!! (gäller både män och kvinnor!!!!!)
Man kniper lagom och sedan andas man in genom näsan och ut genom näsan.
Allt detta + att man göra olika rörelser. Är yoga. Så säg inget om att yoga är för mesar :-))
Och nästan likadant skall man göra i Body Pump. Spänna magen för att skona ryggen i rörelserna man gör.
Så när jag sprang sist, tänkte jag på att det kanske är grejen för min mage. Som aldrig tycks blir så där platt som innan. Men nog fasen måste jag väl kunna får tillbaka styrkan.
Så när jag sprang, försökte jag spänna magen de sista kilometrarna. Hålla in den. Skit jobbigt. 
Men someone-got-to-do-it :-))) 
Är det någon annan som gör det också? Som vet om det fungerar? 
Jag fick lite håll, men det var allt. Så vet någon något mer så blir jag jätte glad!!! 
Soffmys med mina favorit Casey och Killer :-))



1 kommentar:

  1. Jag har hört att man tränar magen även om man inte spänner den, att det ska gå per automatik när man rör på sig. Så när jag löptränar så gör jag ingen aktiv handling annan än att ha fokus på att springa :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera