fredag 17 januari 2014

En vinnar-skalle :-))

Ut ur boxen Cecilia!!!!!
Men det är ju fredag och allt kan hända och jag känner livet i mig :-))
Casey har en visdomstand som bråkar med henne, annars har vi mysigt.
Americk o Nick filmar en pitch. Och vi pratar engelska, Anna och jag. Med knasigaste brytningen och blir lite hispiga av all uppmärksamhet :-)
Men kul har vi. Casey släpade sig upp ur febersängen och kramade Killer och garvade gott åt oss.
Åh så har jag fått så många frågor om mitt hår. Hur det växer.
Sakta och åt alla håll, säger jag :-)
Nu är det 10 månader sedan jag slutade med cellgifter.
Och jag kan säga att ännu har inte allt hår vuxit ut.
Allt är lite glesare, på hela kroppen. På vissa ställen uppskattas sådan mer än på andra :-)))
Men varför sa ingen det. Varför säger inte sjukvården överhuvud taget inget om sådana saker.
Så hade man ju vetat. Så slapp man fundera.
Så här kommer en bild på mitt vildvuxna huvud.
Och en 25 år gammal bild, kolla; nästan samma frisyr.
Men det är ju så att en frivillig frisyr är en frisyr. I min värld har jag fortfarande en cellgifts-frilla. Men vänta bara, ge mig 5 centimeter till så kanske jag slänger min snutte-filt, jag menar peruk :-)))
Puss & kram
En korthårig Svampbob :-)))
Paris en sommar dag, kanske 1986. Jag jobbade på Zygofolie den där härliga sommaren. Mikeoch jag drog upp till Paris över en helg. Livet kändes oändligt långt. Och då tänker jag på alla ungdomar som får cancer och börjar räkna sina år. Då när man bara skall leva i nuet och livet är något som skall pågå länge, länge. Det är jobbigt nog att vara 40-isch och räkna år. Men tänk då att vara 20-isch och börja göra det. Fuck Cancer!!!




7 kommentarer:

  1. Fina Cecilia! Du ser så där härligt busig ut på Paris-fotot :)
    Trevlig helg och stor kram från Nina C

    SvaraRadera
  2. Nu förstår varför jag tycker att det växer långsamt. För min del är det åtta månader sedan jag slutade med cellgift nu på måndag den tjugonde. Men Du har ju ändå en ganska hygglig frisyr måste jag säja, men oj vad mörkt det är, och lockigt var Du det innan? Jag tycker att Du är jättefin, men förstår att det inte känns som Du på riktigt.
    Ha en trevlig lördag, det var väl fest i dag.
    Kram viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sötaste Viola. Det går såååå långsamt. Men ja skall köpa Silicea (tror jag det heter) på hälsokost, med massor av mineraler. Då brukar både hår och naglar växa lite snabbare.
      Nej krullig har jag aldrig varit innan. Hur långt är ditt hår nu?
      En fin vecka önskar jag dig!
      kram cecilia

      Radera
  3. Fick tips att följa dig. Visste inte men jags er nu ändå att jag läst tidigare här... när min egen cancer var blurrig och snurrig i huvudet:/
    Hej dig som gör så mkt gott! Jag tänker att det också ska få bli mitt mission. En dag. Snart:)
    kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sötaste Anna. Jag följer din blogg. Och du skriver så vackert!! Kärlek och styrka till dig. Vilken krigar kvinna du är!!

      Radera
  4. En ny Sheena Easton! Du är ju ursnygg i den frisyren! Släng peruken NU!

    SvaraRadera
  5. Varför har du långt peruk hår när du har så fint år idag..du är ju jättefin i den frisyren du har nu. Tycker att det med glädje kan lägga dina peruker åt sidan och gå ut med en Frisk från cancer frisyr nu !

    SvaraRadera