tisdag 7 januari 2014

Mixmegapol, vilken morgon det blev!

Att vi fick hälsa på hos skönaste Morrongänget i Frihamnen, var stort.
Men att det skulle bli så himla kul att sitta där, trodde jag aldrig.
Alla var super vänliga och välkomnande.
Vi har ju ett viktigt budskap, och jag är inte helt säker på om den ofrälste förstod vad jag pratade om.
Men en och annan smickrande kommentar har vi ju fått från okända. (så lite måste ju nått ut :-))
Och tack alla ni trogna som hört av sig, tack tack för all er support.
Har inte hunnit återkoppla till alla idag, och jag har inte fått storhetsvansinne av mina 10 minuter i direktsändning.
Utan bara en galen energi som gjorde att jag inte kunde sitta still, för än nu.
Och nu skall jag ärligen säga att luften gick ur mig. Så finaste ni vi hörs i morgon.

Men ifall jag ar oklar på radion i morse;
Så har vi och ni ett lopp att genomföra den 20 september.
För vi skall göra skillnad för oss själva och andra.
Vi skall hålla en hälsosam livsstil och vi skall röra på oss även om det känns lite surt och jobbigt.
Så när tv-soffan skriker som värst. Tänk på alla muskler i din kropp och alla dina liter blod  som skall pumpas runt av ett starkt hjärta.
Så musklerna får känna att de lever :-) Och att du sedan skall äta dig mätt.
Det är en grym känsla, att kunna och vilja äta.
Att energin tar andan ur dig. Det mina vänner det är liv det!!!

Här är klippet med #fcancerandrun
http://www.youtube.com/watch?v=FYoMen3_VCs&feature=share&t=2h14m5s 
Tryck på länken så kommer ni direkt in på oss :-))
Taggade som bara den!! Klockan är 08.00 och jag har precis sprungit två intervaller på 100 meter. Bara för att komma igång liksom. Caseys lilla knep. Som visade sig fungera utmärkt :-)) Tack sötnos.
Inne i studion. Såååå mysigt att vi inte ville gå hem :-)) Anna var med i studion hela tiden. Nick också som fotade och filmade. Casey och Americk väntade utanför. Värsta entouraget :-)) Här är hela radio gänget. Och jo, och ja, jag blev så klar lite starstruck :-))
Med så mycket energi i kroppen kunde ju inte dagen slutat bättre än med ett pass med Göteborg Running Club. Samir och Johan är så söta och så glada och så entusiasmerande att 64 minuter smärtsam löp-träning känns som 24 minuter skön promenad :-)) (kanske inte riktigt, men nästan :-)) Tyvärr bli alla löpar bilder i rätt dålig kvalité, för man springer ju inte runt med en "riktig" kamera under löppassen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar