lördag 11 januari 2014

Lördag hela veckan :-))))

Det där med att livet blir annorlunda.
Det vet jag ju. Och visst anade jag att man kan sätta ord på det också.
Ibland tänker jag att jag vill göra ett officiellt farväl, till den där gamla Cecilia och göra en välkomst fest för den nya Cecilia 2.2
Som är förändrad på både in och utsida.
Med en försämrad kaross, sämre minne, sämre acceleration, mindre prestanda.
Men med en djävla vilja :-)))
För hur skall alla förstå, att man är annorlunda. Och att man har saker som skevar.
När det enda man vill är att se pigg och glad och sitt snyggaste ut. (tack Casey för att du stöttar och står ut med, din tidvis snurriga mamma!!!! )
Och man lägger så mycket kraft på att se frisk och vanlig ut. Och allt det gör är ju att förvilla sig själv och omgivningen ännu mer.
Men åter till det där om att sätta ord på företeelsen.
För på möhippan jag hade idag, så kommer det fram sötaste tjejen Rebeccka. Som pratar om "Cooping".
Har aldrig hört det ordet. Men hon ser ut att veta vad hon pratar om. Det visar sig att hon läser till socionom. Och sötaste Rebecka skall få förklara ett och annat för mig :-)
För hon satte fingret på något som jag vet att många tänker på. Inklusive mig. Fortsättning följer :-)
Mysigaste lördagen tillbringades hemma med Casey och Killer.
Vi kollade sagan om Ringen igen :-))
Och... för första gången i livet somnade vi i soffan. (kan ju bero på att vi för första gången, har en tillräckligt stor soffa, som man faktiskt kan sova i :-))))
Casey och Killer sorterar tvätt :-))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar