tisdag 16 juli 2013

Man måste våga... lite till...

Att inse att cowboy-hatt passar bäst på semestern, var lite tungt.
För hur skall jag ta mig fram nu?
Lite mer peruk-trassel inser jag.
För min nya fina peruk från Rapunzel måste ju klippas till, och färgas in. Det är därför som jag haft hatt eller keps på mig hela semestern, vilket varit såååå skönt!!
Så nu måste jag verkligen boka tid för det i morgon.
Eller så flyttar jag tillbaka till St Tropez.
Där ingen bryr sig om jag har cowboy-hatt eller guldbyxor :-))

Fick på mig mina baggy guld byxor i morse och insåg att det kändes heeeeeelt fel :-))
Byxorna är (tycker jag skit snygga :-) inköpta här i Göteborg.
Men det kändes bara... fel. Ni vet som när man köper färggladaste skjortan i Egypten och tänker;
-Att nu skall jag bli så där modig och lite crazy och använda mer färger och inte vara så där svenskt lagom.
Hahahah, så räcker det med att man öppnar resväskan hemma och inser hur feeeeel den är. Lite så.

Och inse att man inte kan springa på PT-yoga hela livet. Att man måste våga gå på en klass.
Med glasrutor som väggar. Även med peruk.
Gjorde att jag bokade in mig på "Yogalates".
En blandning mellan yoga och pilates.
Rätt okej, men kanske lite mesig och spretig. När man skulle hoppa mellan olika andningstekniker.
Men som sann förespråkare, för att gå utanför sin komfortabla zon. Var jag ju tvungen att testa.
Och nu är det gjort.
Och jag hade med mig min "bad wig day" mössa. Så när det var dags för att hänga ner med huvudet i första sol-hälsningen, tryckte jag snabbt mössan på huvudet.
För när peruken sitter på huvudet och man står upp, så ser det helt okej ut. Men när man skall hänga ner med huvudet så hänger ju håret ut från peruken, från tyg-hårbotten och det ser väldigt märkligt ut.
Som om håret lossnar från huvudet.
Speciellt när man som jag har peruker som har lite för stor hårbotten :-)
Hänger ni håriga med vad jag menar?
Ni med peruk vet precis vad jag pratar om!! :-))))
Med mössan tryggt på huvudet vågar man mycket mer :-)) Åh så värmde det ju ganska skönt i den kalla vinden :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar