söndag 28 juli 2013

Att bli glad för små, små nördiga saker!

Vilken helg det blev på Visingsö!
Jag kan verkligen rekommendera det.
Båten ut och man lämnar liksom allt.
Därmed inte sagt att jag skulle vilja spendera min semester, i en sommarstuga där, det är liksom inte jag. Det är liksom inte tillräckligt med liv, människor och skratt.
För det är ganska allvarligt. Inte så där småländskt-religiöst-allvarligt, som man kan känna ibland. I Småland.
Mer bara .... allvarligt.
Så gapflabben, töntiga skämt, retsamma kommentarer och galna utfall. Det stod vi för själva, och det gick så bra så :-)))
Himmel vad man skrattar, i det här underbara sällskapet.
För Johan, Henrik, Rikard, Ellie, Casey, Morgan och nu Oscar är en stor och viktig del av min familj. Finaste, finaste ni.
Åh ett litet speciellt tack till Henrik som kramas som en gud när man behöver en stor kram och lite extra   kärlek!! Tack!!
Och tack för den goda, goda maten!!!
Så vi badade, spelade kubb (vem vann har jag ingen aning om :-)) och åt den godaste kladd-kakan av dem alla, á la Ellie!!!!
Jag som sovit dåligt sedan jag kom hem från semestern, somnade först.
Åh andra sidan var jag uppe först och gjorde lite morgon-yoga i solen. Ambitiösa Ellie drog iväg 5 km. Sedan vaknade alla och solen försvann :-))
Och jag var ju bara tvungen att prova på, om jag kunde resa mig upp. Med en tom flaska placerad på pannan. Trots att tävlingen är uppfunnen (?) av en Granander, så gick Morgan bet, likaså Oscar.
Rikard däremot fixade det efter ett par försök.
Själv hade jag inga förhoppningar på att klara en balansövning.
Men på andra försöket kom jag upp!!!!!!!!
Åh snacka om att man kan bli själa-glad för lite. Nattens mardröm fejdade iväg och det bubblade av glädje i hela kroppen.
Prova själva, trixet är att böja nacken bakåt, i takt med att man reser sig :-)
Som Rikard sa, skönt att alla yoga-lektioner betalade av sig i lite cred :-))))

Sedan cyklade hela gänget ner till södra udden, hukade under körsbärsträden när regnet stod som spön i backen.. Och mumsade körsbär :-))
När regnet drog bort åt vi Henriks fantastiska lunch längst ner vid Visingsö-Fästning. Såååå gott!!
Inte snyggaste posen, men man börjar alltså liggande med huvudet mot marken/golvet! Åh flaskan skall vara tom!
Fokusera inte blicken mot flaskan utan upp i luften, mot en prick eller löv :-))
Här gäller det att böja bak huvudet ordentligt.
Bara att köra på, men bli inte för ivrig, för här är ett kritiskt moment :-))
Kör en krigaren (yoga snack :-)) och dra dig uppåt. Notera gärna mina oknutna skor och fantastiskt snygga strumpor :-)
Åh det här är sista bilden, tyvärr syns inte flaskan, men jag har 6 personer som intygar att jag lyckades på 2:a försöket. Lite flåsig och så himmelens stolt !!!!!! Så skönt att all den där träningen ändå ger lite avkastning :-))) så sätt igång nu och prova!!!
Såååååå gott!!!! Och ett väldigt användbart solstols-parasoll-kit :-)
Så här soligt var det på väg till badet i lördags sen-eftermiddag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar