måndag 31 mars 2014

Ut och köp tidningen Hälsa!!!

För den här månaden handlar ett av reportagen om gynekologisk cancer.
Så köp tidningen Hälsa och lär dig något nytt.
Och eftersom gyn-cancer kallas den tysta cancerns (för att man inte alltid känner av den, innan det är för sent) så kanske kan min historia få någon att gå till doktorn (hellre en gång för mycket än en gång för lite, säger jag)
Åh jag vet, en gyn-stol är en av tidernas otäckaste ställe att hänga i.
Men jag lovar, alternativet är ännu hemskare. Så gå till er doktor i tid!!!!!
LOVA!!!!!
Och en sak till: snälla använd alltid skydd när du har som roligast. Det är den enklaste och billigaste och ofarligaste metoden att skydda sig mot en massa skärp. Så sexa på och ha kul, men please!!!

Så här fint och stort reportage blev det om min story. Och massor av bra fakta. Och finaste Barbro som säger massor av kloka saker. Läs artikeln noga tjejer. 
Åh i år blir det även Gyncancerdag i Göteborg!!! Välkomna!!!!




4 kommentarer:

  1. Hej!
    Kommer att köpa tidning i morgon och hoppas att många kvinnor gör det samma, för deras egen skull och så att de söker gynekolog i tid.
    En fråga till dig, vad menar du med att du hamnar på rätt sida i statistiken? Jag ska på Torsdag på koll 11mån efter avslutad cytobehandling med samma cancertyp som dig och är därför nyfiken.
    Ha det gott:) Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då skickar jag massor av tankar och kärlek till dig på torsdag.
      Det där med statistik, är att efter ett år så hamnar vi i en mycket bättre statistik grupp. För risken för återfall minskar "skiiiit-mycke" om vi bara klarar oss först året!!!
      Så jag håller största tummen för dig på torsdag.
      En fråga till dig, är du op som jag också?
      kramar i massor!

      Radera
    2. Hej!
      Åh, det låter riktigt bra. Jag är op som du gissar jag dvs ett snitt från strax under brösten och hela vägen ned. Modertumören satt i äggledaren, bortop är äggledarna, äggstockar, livmoder, mjälte, bukhinna, lymfkörtlar samt bitar av tjocktarmen- jag hade spridning till dessa organ. Opererad i Uppsala och sedan cytobehandlingar som gått riktigt fint.
      Är så skönt att läsa din blogg eftersom du hade samma cancer som mig om än inte samma spridning, vi är ju få om just den typen så du ger mig verkligen positiv energi!
      Tack snälla för dina tankar och stöd :)!
      Kram/ Marie

      Radera
  2. Fin dag i dag:), det gick utmärkt - alla prover bra så nu bättrade jag på statistiken oxå. Nu kan en fin skön vår och sommar få komma, hej livet! Kram // Marie

    SvaraRadera