tisdag 25 mars 2014

Tillbaka till verkligheten....

Men morgon är det verkligheten i Cancer-branschen som gäller, igen.
Ett års-besöket!
Skulle varit där redan i början av mars.
Och idag (när jag ringde av en annan anledning) fick jag reda på att fredagens planerade besök inte blir av.
Alltså, att ändra ett vanligt möte, är ingen "big deal" men.... i Cancer-Branschen bryter man ihop när läkarna ändrar och krånglar med en.
Det handlar för mig, just den här gången, om att flytta från en statistik grupp till en annan.
Att få svar på hur röntgenplåtarna såg ut och hur mitt CA125 ligger till.
Och det är såååå stressande.
Och sjukvården (jag vill inte skriva läkarna eller sjuksköterskorna, för jag vet att de gör så gott de kan... men ändå...)
Så jag bröt ihop. Och berättade för sköterskan, att det inte är schysst att ändra tiderna på det sättet.
Hon förstod nog allvaret i min röst. Min desperation. (samtidigt som jag får dåligt samvete, för att jag inte är under behandling, och vem är jag då att kräva en tid.. 4 veckor efter utsatt tid..)
Samtalet slutade med att jag skall få träffa en annan läkare.
Känner jag för att träffa en ny läkare, jag aldrig träffat?
Så klart inte. Så jag bröt ihop, igen.
Men det finns ju ingen tid att gråta när man skall jobba. När man skall leva. Och vara som vanligt.
Skaka av sig och gå vidare. Så gör vi i Cancer-Branschen"!
Så vill någon hålla tummarna  för mig i morgon, vore jag jätte glad. Och en kram hade ju varit fint.

P.S. Ställ in er på party i morgon :-))) Ellie och Casey är sååååå taggade :-))
xoxoxo
Jag var sååååå trött på cancer och allt runt omkring som har med cancer att göra, när jag tog den här bilden i höstas. Alltså jag är precis lika trött nu. Men inte lika uppgiven!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar