måndag 17 mars 2014

Vikten av peruker!

Det hänger ju inte på håret, säger de allra flesta.
(det konstigaste är att de som säger det, alltid har allt sitt hår kvar. Oftast tjockt och glänsande :-)
Men sist och syven så gör det ju det, till viss del, i alla fall.
Ofrivillig skallighet, helt eller fläckvis är inte kul. Minst sagt. Man eller kvinna.
Ni vet ju min inställning :-)))
Och så dök den här filmen upp på SVT.
Men jag vet inte vad jag tycker.
Hon verkar ju vara jätte söt. Och jätte gullig. Och man känner sååå för henne.
Hennes förtvivlan, hennes osäkerhet. Hennes kaxighet under sommaren och sedan hennes sorg.
Men jag förstår inte riktigt vinkeln?
(klart jag gör, till viss del. Om chocken att tappa sitt hår och kanske sig själv).
Men min fråga är, om hennes pojkvän gjort slut, för att hon blev hårlös, hade allt varit bottenlöst då?
Och varför var hon tvungen att prova en tant-peruk?
Hon var ju skit snygg, både med sitt egna hår och utan.
Men peruken hon provade, var ett hån. Varför är det så roligt att göra narr av peruker??
Hade hon fått en som liknande hennes egna hår, från säg, Rapunzel hade hon ju sett ut som innan!
Och kanske känt att hon kunde reclaima sig själv. Och sedan haft ett litet val...
Men nu stannade ju hennes pojkvän kvar.
Så det blev happy end.

Bitter?  -Jag? :-)))) Hahaha, nej :-))

http://www.svtplay.se/video/200623/vikten-av-har


2 kommentarer:

  1. Tänk så många filmer man sett där folk tappar peruk eller toupé eller håret ramlat av i stora tovor och det skall vara SÅ roligt. Lättköpta skratt men inte lika roligt för en berörd person om det är i verkligheten. Det där med behåring berör på många sätt. Personligen haft två bekanta som fått cellgifter och sedan fått skitfula peruker. Varför kan man inte försöka hitta något som liknar originalet.
    Om ett förhållande tar slut enbart pga håret skulle det nog inte varat så länge i vilket fall.
    XOXOXO

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia!
    Jag ramlade in på din blogg för ett tag sen, du skriver så fina och tänkvärda inlägg :) tycker du verkar vara en väldigt stark och positiv person. Jag har en liten fråga: Var har du hittat din supersnygga peruk? Jag har alopeci universalis sen ca. 2år, har bara köpt peruker på carlmlundh, men har inte hittat den rätta ännu.

    SvaraRadera