onsdag 12 mars 2014

Lava är med i leken!!

Med snyggaste bilen och trevligaste sällskapet styrde vi kosan mot Stockholm i går morse :-)
För att vara med på hybrid förlaget LAVAs invigning, i Kungsträdgården.
Förlags fest är man ju inte bortskämd med.
Småkakor och vin, glada människor och massor av skratt. Författare måste vara the thing :-))
Och där pratade jag med massor av trevliga människor. 
Min kompis Jonas, var ju så klart där. 
Och Yamina som innehar världsmästerskapet i fridykning. Att simma 97 meter på ett andetag. Jag säger bara; respekt.
Super trevlig tjej som nu skrivit en bok om hur hon gjorde. En coachingbok helt enkelt. Fast inte helt enkelt, egentligen :-))
Blev intervjuad av ett film team och så träffade jag Lars. Alltså Lars.
Killen som gick från, för mycket mat och alkohol till att bli proffs idrottare. 
Han slutade jobba och satsade helghjärtat på träning och föreläsningar, på heltid. 
För att bevisa att han  kan bli proffs.
Och som nu skall göra en klassiker (ni vet Vätternrundan, Lidingöloppet, Vasaloppet och så slutligen Vansbrosimmet) Som man vanligtvis gör under ett helt år. Skall han göra på ett dygn!!!!!!
Alltså, jag älskar dessa människor som sätter upp mål och fullföljer dem. Mål som är lite galnare, lite knasigare och som innehåller lite mer passion, än vi vanliga dödliga.
Både jag och Johan föll som två furor för den skönaste dalmasen jag träffat på länge. Om all-in har ett ansikte, så är det hans :-)))

Lars Erlman, min nya idol!!
Girl power. Vilken tjej. Sanslös prestation hon gjort. Och så himla mysig :-))
Sötaste filmteamet. Men jag saknade min favvo filmare Americk väldigt mycket.
Försäljning av böcker var det också!

VD´n för LAVA, trevligaste Peter!!
Så kul att lyssna på, vi lärde oss massor!!! TACK!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar