onsdag 26 mars 2014

Jipppiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ronjas vårskrik blev en blek viskning, i jämförelse med mitt glädjeskrik!!!
Alltså jag är på rätt sida statistiken nu!!!!
TACK TACK TACK TACK!!!!!!
Jag vet att det är framåt och uppåt som gäller nu, inifrån och ut!!!
I mitt hjärta och min själ och hela min kropp.
Så bubblorna flödade i går kväll, med bästa vännerna på Caleo!!!
Jag skall fira hela veckan och jag skall känna i livet i mig.
Å fan-i-mig om jag inte skall kunna få till att kyssa en vacker gosse, innan veckan är slut?
Vad är oddsen? (hahahah, inte så stora, men jag tycker att det vore på tiden, och nu står ju livet definitivt med vidöppen famn, så nu kör jag :-)))))
Givetvis så känner jag samvetet gnaga, för dem som inte har samma tur som jag.
För samtidigt som jag känner glädje i hela kroppen. Tyngs min glädje av att alla de tappra som fortfarande kämpar.Men så kommer det nog alltid att kännas.

Men för mig, just nu. Just idag.
Började livet med att jag spräckte hela hushålls-budgeten, med ett par as-snygga Acne skor och coolaste jeansen (med tillräckligt långa ben :-))
För nu vet jag, att jag kommer att kunna slita ut både byxor och skor :-))
Vi pratar ibland om det, vi ny-ex-cancriga.
Om man är värd en ny jacka? Om man är värd nya saker? Om man är värd en dyr pryl? Det låter säkert skit-ljöligt för andra.
Och jag har ju aldrig fått en dödsdom.
Men ändå, vill man inte "slösa" saker och pengar på en skadad....
Så vem vet, kanske öppnar jag mitt pensionspar-konto som jag stängde ner förra hösten :-))
puss & kram alla fina vänner, läsare och familj som funnits här med mig!!!
Kolla min vackra post-it lapp!!!! 





5 kommentarer:

  1. Gratttis!!!
    Gläds med dig, fira, fira, fira!!!
    Självklart ska du låta glädjen frodas, ingen annan blir sjukare för det - du inger hopp och det stärker mig!
    Kram / Marie

    SvaraRadera
  2. Å vad jag blev lättad när jag läste detta blogginlägg. Tyckte nästan att jag hörde glädjeskriket ända hem till mig. Kanske finns det lite rättvisa här i livet trots allt. Grattis och kram låter nästan tamt för vad man känner.

    SvaraRadera
  3. Tjohoooo! Grattis! Du har all rätt att vara lyckligast i hela världen! Njut!!!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ett stort GRATTIS! Nu är det inte bara våren som spirar, nu spirar ju även DU.
    Jätte, jätte kram.
    Viola

    SvaraRadera
  5. Åhh så underbart! Gläder mig med dig!! / Kramar Ulla

    SvaraRadera