tisdag 1 april 2014

Jag vill bara ge henne en kram!!

Att se Kristin Meltzer i Berg & Meltzer road-trip är smärtsamt.
Men också lite skönt.
Att se att det finns någon mer, som går med peruk, längre än vad jag gjort (hittills).
Och som har har svårt att hitta sitt nya jag.  Och gilla sitt nya jag.
Och jag känner hennes sorgsenhet så väl.
När hon inte vill stå i dans-salen och skaka rumpa.
För även om det hade varit sååååå kul. Att dansa. Så ser man skillnaden.
På någon som inte stirrat döden i cancer-vitögat. Och en som nyss har gjort det.
Hon e modigare än vad hon tror den lilla Meltzerskan. Även om hon inte vill skaka rumpa, just då.
Så därför skulle jag vilja ge henne en kram.
Jag har bara pratat som hastigast med henne, för några år sedan när vi var på samma bröllop.
Antar så här i efterhand, att hon strax skulle få sitt besked.
Jävla fucking skit cancer vad jag hatar den. Och allt som den förstör.
Människors drömmar, livsglädje och liv.
Men du, som läser just den här meningen. Just nu.
Ta ett djupt andetag, titta ut genom fönstret och se himlen och känn livet i dig.
För det måste vi. Vi som lever. Måste njuta!!
kram alla fina!!

Och idag måste jag få göra en speciell hälsning och en stor kram till min nya syster Annica.
Tack för att du finns finaste människa !!!

Här är programmet:
http://www.kanal5play.se/#!/play/program/564294964/video/628533384%7C/program/564294964





1 kommentar:

  1. Kolla även Skavlan avsnitt 12 i fredags (ca 22min in) när han ställer frågan till Kylie Minogue,jag tycker mig se smärtan och nära till tårar i hennes ögon och oviljan att prata om det. För stort och för nära
    XOXO

    SvaraRadera