onsdag 20 november 2013

Köp den, köp den!

Alltså, årets julklapp är årets bästa grej.
Vi köpte en förra hösten och har använt den, i stort sett varje dag, efter att jag piggnade till i våras.
Åh vi har inte varit förkylda sedan dess!!!!
Inte en enda liten snuva har hittat hit. (lunginflammation räknas väl inte och lite cellgifts-biverkningar hör ju inte hit .-)
Så jag säger bara; KÖÖÖÖÖP!!

Vi pressar (eller vad man nu säger) 1 kg morötter, 5 päron, 1 äpple, 1 rödbeta och 1 cm ingefära varje morgon.
Och det smakar hur gott som helst.
Jag hittar inte alltid ekologiska frukter/grönsaker.  Men det känns väldigt nyttigt ändå!
Av ovan blandning blir det 1 liter juice.
Vi har inte börjat att pressa fler grönsaker. Selleri, broccoli och mer hard-core grejer, ännu :-)

Är ni fler i familjen, så köp en stor variant, annars blir själva hållaren ganska snabbt full.
Åååh ja, det blir kilovis med frukt-sump (har man en kompost så blir nog den jätte glad :-))

Lev grönt och skönt mina vänner.!!
Göteborgs-Posten idag :-)) Helt rätt!!


1 kommentar:

  1. Jag har den redan och jag älskar att göra juice, men jag måste absolut testa ditt recept med morötter :) Låter jättegott och nyttigt. Jag har bara testat med frukter. Kram

    SvaraRadera