fredag 15 november 2013

Kolla in min modell-fotograf-cancer syster/kompis Annette!

Titta vad fin och modig hon är, min lilla-medsyster (lilla, bara för att hon hamnade i Cancer-Branschen efter mig).
Hon är både min kollega och vän.
(Behöver du en grym fotograf uppåt Västerås, så vet du nu, vem du skall ringa).

Jag glömmer aldrig den dagen som Annette ringde mig, för att berätta att hon också fått beskedet.
Annette är en av de personer som jag träffat genom livet, som det på något underfundigt sätt, klickar till med, utan att man riktigt känner varandra :-)
Visst är det fint när det händer?
Vi gick på vår första Photshop-kurs tillsammans, stackars Lasse på Lindkvist Fotolab. :-)))))
Vi (jag) kunde ingenting... ingenting.
Jg minns att jag var överlycklig då jag lyckats "spara" bilden jag använt.
Men jag kan ärligen säga, att jag hade ingen aning om hur man fick in bilden i datorn (detta var på den tiden man fortfarande fotade med film, och sedan scannade in bilden. För att sedan göra i ordning den i datorn och sedan printa. Jag vet, rätt omständigt, men those where the days liksom :-)

Så även om vi inte träffats på många gånger genom åren, så känns det helt naturligt (och helt förfärligt) när hon ringer och berättar att hon har bröstcancer.
Så vi pratas vid ganska ofta.
Det känns skönt att veta att Annette finns där uppe i Västerås. För det känns på något sätt som att hon finns där för mig.
Hon har en sådan vacker, lugn och behaglig röst. Ni vet den där rösten som alltid låter som den säger "det ordnar sig".
Och lyckligtvis tillhör både jag och Annette de som anses bli botade. Och som om 4,5 år skall ha världens friskhetsparty.
(lovade ju faktiskt ett fri-från-cancer-party... vad hände med det? Alltså, det har jag totalt förträngt.. Det måste det ju bli på något sätt, snart... hmmmm :-)))
Så kärlek och kramar till fina Annette Ibsen, här är hennes blogg
Så Annette är även en av mina modeller i projektet. "Välkommen till Cancer-Branschen" Och så blev hon en av Rosa Bandets modeller 2013. Men så är hon både snygg, cool och modig :-) 



2 kommentarer:

  1. Kram Cecilia! Log lite igenkännande när jag läste din beskrivning av digitalkusen hos Lasse! <3

    SvaraRadera
  2. Underbara Annette! Ni är båda två riktiga förebilder i "Cancerbranchen" Cecilia!
    Kramar

    SvaraRadera