fredag 20 december 2013

Vilken topp nyhet jag blev :-))

Jag fick ju en föraning från tidningen Topphälsa, när jag var i Mexico. 
Att de skulle skriva om mig. Men aldrig kunde jag tro, att jag skulle få en utmärkelse. 
En såååå fin utmärkelse!!! Helt galet. Det värmer i hela, hela hjärtat.
Att jag får vara med och göra skillnad. Att ni, mina finaste läsare tycker att jag gör något bra. Att ni på Topphälsa, med min idol Pamela Andersson i spetsen tycker att jag gjort något bra.
Att jag trots, att jag skrivit inlägg, som präglats av cancer-demoner, sorg och ilska, ändå kan tillföra något. 
Det är i min värld helt galet. Fantastiskt!!
Så tack, tack, tack alla ni som på något sätt, valde ut min livsresa, som symbol för det som är livet, för många av mina medsystrar just idag, just nu.

Ni som läser bloggen, vet ju att jag älskar livet, och att jag verkligen försöker acceptera, att det aldrig blir som innan. Men att vi tillsammans måste göra skillnad. Både för oss själva och för andra. 
Och att vi, ex-cancriga har ett stort ansvar. 
Att förmedla för alla andra, hur sagolikt vackert livet är. 
Men att ni friska, måste förstå att det är en daglig kamp för oss som befinner oss i Cancer-Branschen. Att vi vill vara friska, in i hela benmärgen och ut i minsta lilla nagelflisa. 
Men att vi trots all vilja, och skratt och trams, ibland slås av en rädsla. Men det är inget farligt, det är bara så livet är.
Men mest av allt är det bara vackert :-)))

Åh idag är det fredag mina vänner. Ut och Carpe Diema så mycket ni bara kan!!!!!
Åh välkomna om det kommer hit några nya läsare från Topphälsa :-))
puss & kram

Fotade gjorde vi i Mexico. Americks bilder känns väldigt passande. Fulla av färg, värme, liv och löpning!! Åh snart kommer han hit igen och då skall han få fota ännu mer :-))
Åh så här såg den fina motiveringen ut. Åh pinsamt att jag lyckades knöla till papperet så det blev alldeles knöligt. Så nu skall jag rama in det första bästa vardag efter jul :-) och sätta upp på väggen så klart :-)) Ser ni att Pamela har signerat det? Coolt, blev rätt star-struck faktiskt. Läs gärna hennes blogg, snacka om fighter !!



11 kommentarer:

  1. Ett stort GRATTIS, Du är en kämpe väl värd denna utmärkelse.
    Varma julkramar till dej/
    Viola

    SvaraRadera
  2. Stort grattis! Det är du verkligen värd. Inspirerar oss cancerkämpar att orka lite mer, ger oss energi och jävlar anamma! God jul och massa kramar från Nina Carlsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS. Kom förresten på att jag vill tipsa dig om en blogg som Nadja Casadei skriver som heter "Riovanschen". Den är också väldigt inspirerande, hon har cancer och lever för träning (då hon är elitidrottare). Du vet säkert redan detta, men vill iallafall berätta för dig! Kram igen från Nina C

      Radera
    2. Tack bästa Nina!!! tack fina du!!! Nu kör vi, 2014 here we come :-)
      skall kolla hennes blogg på stört! tack för tipset. Kram kram

      Radera
  3. Av ont brukar det ofta komma något gott sägs det och det har du bevisat Cecilia men till ett alldeles för högt pris. En av tre drabbas i detta livets värsta lotteri som ingen vill få en lott till. Men kanske vi kan bättra på oddsen i framtiden med resurser till forskning och medvetenhet på hur vi skall leva och tänka. Du är SÅ värd uppmärksamheten. GRATTIS.

    SvaraRadera
  4. Barbro.sjolander@ gyncancer.se22 december 2013 kl. 19:22

    Grattis! Roligt att de uppmärksammat din kamp, ditt jävlar anamma men ändå att du låter dig sjunka ner ibland i oro och rädsla. Du har visat att men kan komma över många hinder om viljan är stark.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Barbro! Ja, vilja och forskning. Nu kämpar vi för noll-vision och kör så det ryker 2014! kramar i massor" hoppas att vi ses snart!

      Radera
  5. Grattis bästa Cecilia! Du är så värd det här.
    Kram från Cecilia💜

    SvaraRadera