tisdag 24 december 2013

God jul alla fina människor!!!

Det är julafton idag. Skrev jag vid lunch idag.
Men sedan hände massor av saker så jag hann aldrig posta mitt inlägg :-))
Men vad jag funderade på var att jag är ju inte troende i den bemärkelse, att jag tror att det föddes en frälsare idag, för 2013 år sedan, men julafton är ändå julafton.
Och då tänker jag inte på all hets, eller alla måsten. Eller alla "stackare" som våndas över att julbordet inte blev perfekt, eller att presenterna inte är lika fina som någon annans.
Jag tänker på det som är bortom det kommersiella. Att det är några lediga dagar, att det är lite tid för reflektion och att vi kanske kan inse hur bra de flesta av oss faktiskt har.
Vi som är här.
Och att inse att många saker i våra liv som skaver, kan vi faktiskt påverka själva.  Om man inte bara vore så feg, eller lat eller bekväm :-)))
-Nej, vissa saker kan vi faktiskt inte påverka. Men många.
Så idag skall vi, på Caseys önskan, (och till allas lättnad) inte äta julbord.
Vi skall äta god, god vanlig mat, och dricka gott, gott vin och lite bubbel och ostar och tårta.
Vi har inte ens tagit upp vår gran. Julstjärnor och vimplar är vår dekoration :-)
Det är väldigt mysigt här. Men inte så där jul- juligt.
För hur man än vänder och vrider på det, så öppnar man dörren för lite jul, så väller den över en, med krav och måsten.
Nu går vi all-in och firar födelsedagar med pompa och ståt. För det är väl verkligen något att fira.
Att man lever och att man fyller år!!!! Och att man får vara lite unik. För det är man ju knappast på julafton :-))
Så jag önskar er alla, alla världens finaste julafton.
Ett vanligt julfönster, ser ni avenyn?

Julstjärna och vimplar åt andra hållet :-))

Fin, fina vimplar köpta på Lagerhaus.för 49:- 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar