onsdag 23 oktober 2013

Tjohooooo världen, här är jag :-)))

Det är sååååå nervös-spännande inför föreläsningen i morgon.
Att hålla en föreläsning är super kul och det slutar oftast med att man får applåder :-)
Men den här gången är det ju annorlunda. Jag skall prata om mig själv..... och jag skall prata för människor som står i en bilhall och sippar på ett vinglas.
Alltså såååå spännande - men way out of my comfort-zone alltså!!!
Men vad jag hört ryktesvägar, så är två bloggläsare där; G-B och RR. Så jag hoppas så klart på liiiite extra support där :-))) (kan ni lova att skratta, om jag säger något som skall föreställa roligt men som ingen annan skrattar åt? pleeease??)

Livet går verkligen i 200 galet, roliga knyck.
Så blev jag lite trött. På min kropp.
Som jag så klart älskar, för att den stått ut med alla tuffa behandlingar och klarat alla påfrestningar det sista året.
Men så bryter den ihop.
Och jag får värsta utslagen över hela kroppen (precis som jag fick i somras) och nu drog jag mig, in i det längsta för att besöka doktorn.
(jo, jag hann med ett samtal till onkologen mellan två möten. Helt surrealistiskt att först prata sälj och sedan ringa avd 70 och fråga, var vanligaste stället för spridning är när man haft äggledare-cancer...
Jag tänkte att jag kanske fått cancer i huden eller blodet. Och därav fick utslag).
Och jag skojar inte.
Så twistad blir hjärnan efter en sväng i Cancer-Branschen.
Att man på fullaste allvar tror att man fått cancer igen. Bara för att man fått 100 ilskna hudutslag.
Hudläkaren gjorde en biopsi (han gröpte ur lite hud ur min arm... sååå äckligt).
Men allt för att vara på den säkra sidan, menade han.

Så nu får jag vänta och käka lite Betapred under tiden. Som jag faktiskt glömde att ta i morse.
Fan livet e ju helt underbart.
Så att tänka på piller och såndant, hinner jag ju inte :-))))
Hjäääääääälp!!!!!


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Du kanske får utslag av att Du är så upp i varv med föreläsning, och Cancergala.
    Man kan ju hoppas att det beror på det, inget vidare kul att bli perforerad i huden så där.
    Ser fram emot att få se dej på 7an. Lycka till:/kram Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sötaste.
      Lite stress relaterat var det nog :-)))
      Men inte riktigt, men cancer var det inte. Lovade de på stående fot.
      Fortsättning följer fina du :-))
      kramar i massor!!!

      Radera