torsdag 10 oktober 2013

Orden är borta..

..och mitt hjärta är kallt.
För en mina vackra, stolta, fina, snälla och modiga modeller somnade in, för fyra veckor sedan.

Jag mailade henne idag och fick ett "Undelivered Mail Returned to Sender"

Och jag fick onda, onda aningar.
För hon berättade för mig i mitten av augusti, att hon fått metastaser i huvudet och skelettet.
Men att hon trodde att hon snart skulle få komma hem.
Att allt var okej. Liksom
Att kampen bara skulle bli lite tuffare än hon trott. Men att allt skulle gå bra.

Jag fick svaret på hennes"Undelivered Mail Returned to Sender" från en av hennes arbetskamrater.

Att hon inte finns mer. Att hon somnade in 4 veckor efter att vi hörts av.
Hur djävla orättvist får det vara???

Vad är det som är fel när vanliga människor får cancer??

Min dag idag var en av de bästa hittills.
Och så slutar det så här. För jag känner en enorm sorg för Malin. Och för alla andra som cancern tar. Men det väcker också mina egna tankar om min egna odödlighet. Igen.
Och om man tänker negativa tankar, kanske kroppen förstår det???

Jag känner att det blir en lång natt..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar