torsdag 25 oktober 2012

no suger added

Att mat påverkar vår hälsa är väl ganska uppenbart... eller? Fråga Paolo Roberto som levde på MacDonalds en månad. Ändå säger alla mina läkare att "man kan äta vad som helst". Men jag tror inte riktigt på det, för är du frisk är det viktigt att äta rätt, för att orka träna, jobba och ha kul. Så är man sjuk borde det väl vara livsavgörande att man äter ren och nyttig mat? Och när jag googlar så är socker ett no-no. För cancer "gillar" tydligen socker. Åh andra sidan kan man inte hoppa på varenda diet man hör talas om :-) Men jag tror på att utesluta socker, mjölprodukter (finns hur mycket alternativ som helst, rismjölk, mandelmjölk, soyamjölk) och steg tre, kött. Men jag skall free-styla den här veckan, och äta efterrätter, korv och massa annat gott! Sedan skall jag jobba lite mer hard-core! Men samtidigt så har man kanske dåligt samvete så det räcker och blir över ändå. Så att lägga ytterligare börda på redan skuldbelagda cancer-axlar är inte heller bra. Men åh andra sidan så vill jag gärna tänka att jag gjort allt som står i min makt, om inte provsvaren efter avslutad behandling visar CA125 0 (noll) = no cancer! Men idag är det torsdag, så danskt wienerbröd står på menyn :-)


- Posted using BlogPress from my iPad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar