lördag 1 februari 2014

Tackar Casey för all kärleksfull förståelse och all god pizza!

Härliga fredag.
Men det konstiga är, att det känns som en måndag. Eller en tisdag.
Antagligen för att jag inte tränat så mycket som jag velat den här veckan.
Missade ju min GRC-löp-träning i tisdags.
När jag fick min svacka (om det nu var allergi eller förkylning) så ändrade jag faktiskt en fotografering.
För jag fick inte ihop stressen.
Vilken stress???
JAG?
Den mest stress-tåliga fotografen ever :-))
Jag var fotografen som kunde köra 8 bröllop på en dag! (att jag sedan var utslagen i två dagar var ett enkelt pris att betala, Åh jag tog faktiskt några av mina bästa bröllopsbilder, de där galna lördagarna på 90-talet. Farsan körde mig och jag hoppade in och ut ur bilen som en besatt :-))
Men nu....
Alltså livet går på ett sätt, väldigt snabbt. Men samtidigt så måste jag lära  mig att leva i slow-motion, som en åldring.
Och det är inget jag väljer, det är inget jag gillar.
Men absolut nödvändigt. Och det konstiga är. Att det gäller inte allt.
Det gäller inte särskilt vis saker som är jobbiga eller svåra eller stressfulla. För det otippade är, att det kan vara små saker, som bara råkar hamna lite tight. Eller ni vet när man skall ringa ett jobbigt telefonsamtal, eller öppna något otäckt brunt kuvert eller göra något som känns otrevligt.
Så kan jag känna av det, även om det är en enkel grej.
Och det som komplicerar det hela, är ju att man själv inte förstår. Och det gör ju att man kanske framstår som helt rörig och ostrukturerad.
Den som har störta, största förståelsen alla kategorier, för mig och min nya personlighet är min älskade Casey.
Hon är en fena på att läsa av och känna in. Ge en kram eller bara avleda mina vilsna tankar.
Fan va du e grym Casey!!!!! Du är min hjältinna!!

Åh det är ju fredag. Som sagt. Och vad som helst kan hända (jag hoppar i säng inom 10 minuter :-))
Men ni andra, kör järnet och se upp för min lilla-syster-yster :-)
Hon är "utsläppt" från de djupa smålands-skogarna och jag kan bara ana att hon kanske kan vara lite ystrare än vanligt :-)))
Pizza  tajm!!! Thada så fin pizza  deg :-)) Men så har ju Casey sprungit väldigt snabbt hem i från Farellis där vi köpte lite deg. Ingen av de vanliga svenne-banan pizzeriorna i vårt kvarter ville sälja "bara" deg. Det stod ju inte mellan deg eller pizza :-) Det stod ju mellan översaltad pizza-deg från Hemköp eller färskbakad pizza-degfrån en pizzeria :-)
Matbilder från iPhonen blir sällan bra :-) Men tomatsås med massor av kryddor och vitlök är grunden. Och så massor av goda grejer + champinjoner skall man ha!!!
Massor av ost skall man så klart toppa pizzan med!! Och lite (ganska mycket) mozarella ovan på allt!!
Bästa pizzan vi gjort i det här hushållet. Tack till Casey och Farellis säger jag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar