måndag 10 februari 2014

En vanlig fredag?

En vanlig fredag, finns det verkligen sådana?
Jag tror att jag valt att leva ett liv där dagens namn inte sätter begränsningar för hur mina dagar skall se ut. Eller upplevas.
Så klart att man måste ha rim och reson. Regler och tider. Speciellt när man har barn. 
Som skall till skolan. 
Men när jag hör att någon har söndags-ångest. Så kan jag nu mer bara rycka på axlarna (tro mig, jag vet vad söndag-ångest innebär. Efter att knappt genom levt 9 år på Dalsjöskolan under 80-talets första hälft. Som gav mig ångest nog, för att räcka en livstid. 
Så därför är ångest som är förknippat med dagar, förbjudet :-)) 
För jag är gärna ledig en tisdag, jobbar en lördag. Dricker vin en måndag och sover tidigt en fredag. 
:-)
Men som sagt, lite rim och reson måste man ha :-))
Nalle var vår chef i fredags. När han tröttnade, så var det dags att ge sig av till nästa ställe :-)) 
Anna håller med :-)) Här är vi på Öijareds Golfklubb, himla trevliga människor och vilken vacker miljö!!!
Sötaste Karin på Endorfin. Vilket ställe. Föreläsning och insamling i slutet av februari, så jädrar vad skillnad vi skall göra!!!
Trevligaste lunchen med gammal bekant. Att få infallsvinklar och vibes från någon man vanligtvis inte hänger med, är lärorikt. Och roligt.
Såååååå god mat och sååååååååååå x 1000 god äppelpaj till efterrätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar