onsdag 28 augusti 2013

Måste bara säga tack, för all feedback på bloggen!

Jag tror inte ni förstår hur glad jag blir när ni mailar eller smsar mig.
Både ni i Cancer-Branschen och ni friska. TACK.
Tack för att ni berättar att ni har nytta av mina make-up tips, mina peruk-spaningar och att ni känner hopp när jag skriver om min lilla kamp.
Tillbaka till det där vanliga härliga livet, som alla ni friska tar för givet.
Som vi i Cancer-Branschen också tog för givet, innan vi hamnade här.
Så därför känns det så skönt, när ni hör av er. För det gör också mig lite mindre ensam.
Att veta att fler än jag känner tunga dagar. Men att de glada dagarna faktiskt blir fler och fler.
För de allra flesta av oss.
Så tack Cecilia och Cecilia, Karin, Jenny och Malin och Mikaela och Eva och Stina och Johanna som mailat mig de senaste dagarna.
Och tack för att ni delar med er av er historia och berättelser.
För jag tror det är genom att dela med oss av erfarenheter som vi kommer vidare och förstår att den enda vägen är framåt.
Och nu är det framåt som gäller. För mig och för er.
Och så klart kärlek och värme. Att sprida vidare.

Och beställ gärna tröjan, som också finns i vitt.
Använd bara länken på högersida!!!


We are sorry if you are offended or have a problem with the word FxCK! We are offended and have a problem with the word CANCER!

WWW.FXCKCANCER.ORG
Så skriver en organisation som använder uttrycket. Och jag tycker det säger allt. Sedan finns det flera organisationer i Canada och USA som användt uttrycket i flera år innan Ung Cancer tog det till Sverige. Lika så slogans som "tillsammans gör vi skillnad" och "ingen kämpar ensam". Och att en del samlar in pengar till forskning, andra för att hjälpa unga eller early detection"  eller har en nollvision, eller som organisationen ovan. Där man kan önska sig upplevelser.
Spelar ingen roll, för det viktigaste är att vi gör något. Att vi kämpar för en värld utan cancer. Tillsammans.

Här är de tuffa brudarna som laddar för Midnattsloppet i lördags!!!
Coolaste Marie!!!
Coolaste Katarina!!
Fuck cancer är F U C K, men också glädje och humor och knasiga brudar :-)))) 
En rätt kissinödig krigare till vänster. hahahah flabbar ihjäl mig :-)) Mitt lilla knep för att inte se så lång ut, blir ibland något spånigt :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar