tisdag 9 april 2013

Välkomna till min blogg och Cancer-Branschen, för er som är här för första gången!

Vet inte om inslaget om mina skalliga modeller och har varit med i SVT´s Västnytt ännu.
Jag kan ju inte titta på det för jag har ju borta match :-))
I Skåne, på Österlen.
Jag älskar ju mitt/vårt Göteborg. Men här finns något som vi faktiskt inte har i Vasastan; ren luft!
Det känns som om lungorna fylls av renaste kristall, när man tar ett djupt andetag.

Och så har Anna pratat mat. Bara "vanlig" mat.
Men visste ni att det finns 8 råd som Livsmedelsverket rekommenderar att man skall följa, för att inte få cancer, (igen)?
Oväntat faktiskt. För alla läkare jag har pratat med, har sagt att maten spelar ingen roll, typ. -Ät det som du gillar.
Ändå finns det riktlinjer från staten!!!!!
Att man bör vara frisk, för att orka vara sjuk, stämmer verkligen. Man måste ju ta reda på allt själv :-) Uppfinna hjulet igen liksom!
TACK CTRF för att jag fick komma hit!

Och tack för all kärlek. Tack för att de som håller i kursen/retreatet, behandlar oss som vanliga människor. Och inte som på "makeup-kursen från helvetet".

Men Cancer-Branschens vägar äro outgrundliga och Fördelarna i Cancer-Branschen, som jag så glatt räknat upp, fick ett liten knäck :-))
Trodde nämligen att jag skulle få uppleva en sommar utan rakhylvar och vaxningar.
Ni vet Free Brazilianwax, with no pain!
Ha.. håret växer ju helt galet på min kropp.
Från midjan och neråt är det rätt lugnt än. Armarna är också helt släta, men ansiktet...
Skall jag gå från Hårlösa damen till Skäggiga damen på ett halvår?
Vita små fjun täcker hela kinderna och på huvudet har en grådaskig liten navy-frilla landat.
Känner jag på mitt huvud och blundar, så känns det som när man klappar en naken-hund.
Huden är täckt av hår, men ändå inte..
Ser ni naken-hunds likheten? Säg nu inte nej, för att ni skall vara snälla :-)))
Kanske skall jag färga det rosa, go crazy. Eller kanske inte, utan bara vara i nuet som jag försöker lära mig :-)) Åh tydligen är nuet; grått, kort hår :-)))
Ser ni de vita fjunen? Hela kinden. En rakhyvel, någon???




5 kommentarer:

  1. Väldigt nyfiken på de kost-råd du fått! Skriv gärna mer om dem! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar, hur bra som helst!!
      Du måste åka på något sådant här sedan Annette. helt underbart. Berättar mer när vi ses!!

      Kram

      Radera
  2. Men hallå du sköna böna! Ha ha! Små fjun har vi nog alla kvinnor, cancerbranch eller ej. Det kanske bara är det att du inte är så hårig annars som det syns? Don't worry - de syns inte! Gör säkert bara att kinderna är kärleksklappsvänliga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha :-)
      Det har du nog så rätt i :-)
      Men fjunfri i ansiktet var rätt nice :-))
      Och hårfri överläpp också :-))

      Men jag skall tänka som du skrev, kärleka-klapp-vänliga bra ord, tack för det !!
      Må bäst !
      kram

      Radera
  3. Hej,
    Tack för en jättebra blogg. Jo tack, fjunen i HELA ansiktet känner jag igen. Har nu börjat "tråda" mig, inte jag alltså utan på salong. Tog tid innan jag hittade en duktig här i Götet, men nu går jag regelbundet. Muschen får sitt oxå.
    Kram från BC-syster Laila

    SvaraRadera