söndag 28 april 2013

Slipp galna peruk frillor :-) Peruk tips # 5

God morgon!!
Idag är det fotografering av små balett-flickor på Helena Gatziouras dansskola. 
Vi gör det varje år, sååååå kul!!!
Och i eftermiddag måste jag verkligen tvinga ut mig. Och springa. Trots stela leder och noll motivation. Klart jag har motivation :-)) 
Men jag är lite osugen på det. För det saknas nämligen 2,2 mil den här månaden för att uppnå mitt månadsmål, som är 8 mil. 
Det låter kanske mycket, men det är bara 2 mil i veckan. Och den här månaden kan jag inte skylla på något. Som har med cancer att göra menar jag :-))
Men.... det är 3 långa dagar framför oss innan april blir maj. 

Och så tvättade jag peruken. Ni vet ju att jag haft några galna perukdagar där jag sett ut som Kvast-Hilda :-)
Nu har jag kommit på knepet. 
Tvätta peruken som vanligt. I handfatet. Handdukstorka den. Och sedan sätter du den på huvudet. Jag vet, det blir lite äckligt blött och kallt men det  får man liksom ta :-)
Kamma den som du vill ha den, nu pratar vi peruker av naturligt hår. Ni andra, med syntet, kan ju bara skaka och hänga upp!!
Men det är nu man kan prova en ny frisyr eller bara köra som vanligt.
Sedan när du hittat rätt med din bena och så. Fixerar du den med några spännen. Och sedan hänger du upp den på din peruk-ställning för torkning. 
Lätt som en plätt kan tyckas. men det tog mig 6 månader att komma hit :-))
Borsta ut den, som du vill ha din frisyr. Men gör det försiktigt. För man skall egentligen inte borsta blött hår.
Inte för jag vet hur alternativet skulle se ut :-))
Låt den torka med stora spännen, små spännen kan ge för små vågor. Ni vet när man sover med flätor för man vill ha det vågot. men nu blir det tvärt om :-))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar