söndag 7 april 2013

En snabb dag!!!

Dagen gick så snabbt och var så lång, lördagen också.
Men så blir det ju när man lägger sig i tid, och hoppar nattsudd och alkohol :-))
Känner mig väldigt nyttig. Kan ju också bero på att jag inte ätit pannkakor, med grädde och sylt på över 2 veckor :-))
Och så har jag slutat äta på nätterna. Fast magen kurrar förfärligt.
Få se hur länge jag kan hålla ut :-))

Sprang den kuperade 7,5:an igår. Hade jag inte fått ett astma anfall i sista backen hade jag klarat hela rundan, utan att vila och i rätt hög fart.
Att jag fick ett astma anfall får jag skylla mig själv. En snubbe låg typ 100 meter före mig. Och då tänkte jag att jag skulle springa förbi honom. Typ vinna.
Ni som sprungit 7,5:an i Skatås vet att det är omöjligt att springa om någon i sista backen innan badplatsen. Men korkad som jag är, sprang jag rätt in i den berömda väggen :-))
Men skam den som ger sig. Vilade 2 minuter och satte sedan fart. Men då var min "hare" redan långt borta...

Så idag blev det gymet istället. Fick för mig att jag skulle testa gränserna där också. Och hoppa jämfota upp på låda nr 2.
Men jag vågade bara göra det med ett ben, lite fjantigt liksom :-)
Men vänta bara till jag har kära Annica med mig (vi skall träna ihop). Hon kommer att peppa mig och jag henne så vi kommer flyga över boxarna :-))
Tjo och hej!!

Packar lite för morgondagen. Skall bli spännande. Spännande att åka iväg själv. Spännande att träffa andra cancriga. Spännande att prata cancer. Eller föresten, kanske inte. Men jag tror det blir en sådan där "gå-utan-för-din-box-Cecilia" upplevelse :-))
Men väldigt tråkigt att lämna Casey. Blir så där löjligt mammig när jag skall åka någonstans.

Har bara packat träningkläder :-) Yoga står ju på schemat.
Så se till nu kära Katarina, att laga ditt lilla spruckna revben. Så att du är hel, när jag kommer hem och vill springa med dig!!!
Nu när jag ser boxen på bild, ser jag ju hur liten den här. Men jag lovar, den var gigantisk när jag skulle hoppa upp på den :-))
Men jag vet, det sitter bara i huvudet. Så nästa gång.





4 kommentarer:

  1. Du är ju grym.... Nästa gång springer du om haren i just den backen. Set är jag säker på... Efter att du har hoppat upp och ned på den där boxen. Go Girl.
    Med hopp om en lärorik vecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång är du med och hoppar på boxar :-))

      Radera
  2. Så vacker du är i din korta frisyr! Det klär dig verkligen! Alla har inte turen att ha både ett vackert ansikte med fina ögon och en fin huvudform.

    Låter härligt att åka på cancerretreat! Jag har fått remiss som ska lämnas in och bli beviljad eller avslagen på att åka på cancerrehabilitering. Det både skrämmer och lockar.

    Hoppas du får en fin vecka.

    Kram L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att du blir beviljad !!!
      Rekommenderar verkligen dig att åka. Hur nyttigt och lite skrämmande/spännande också så klart men väldigt lärorikt och väldigt skönt att få mat serverad 24/7 :-))

      Kram

      Radera