torsdag 18 april 2013

Fint besök i studion.

Fick besök av skönaste tjej-trion från Munkebäcksgymnasiet.
De ville intervjua mig inför ett skolprojekt. 
Blir alltid så rörd när unga tjejer kommer på besök. 
De vill så mycket och har så många idéer. Men ändå så vill man liksom ta hand om dem, lite. 
Ge dem en kram och massor av girl-power.
It´s a mans world, där ute. 
För fortfarande är det långt i från jämnlikt. Nu tänker jag inte specifikt på söta Evelina och hennes klasskamrater. 
För de var så trevliga, pålästa och väluppfostrade. Och välförberedda med intressanta frågor. 

(Får ni inte ett bra betyg på den här uppgiften, så säg till mig så skall jag snacka med er lärare).

Men när deras kamera krånglade lite (vilket inte var deras fel), så bad de om ursäkt. 
Så där fint, som man ska. 
Men samtidigt blir jag livrädd. För det är just ett sådant där ursäktande, som killar aldrig skulle göra. Aldrig. Och då menar jag inte att tjejer skall bli buffliga, som unga manliga fotografer. 
Men vi måste sätta gränser. Och vi måste lära våra unga tjejer hur man gör.
Jag delade ut några av mina små bitch-knep. 

Speciellt den. När det gäller osäkra män (ofta lite trött medelålders) som försöker få mig ur balans, genom sitt eviga tråkiga malande om kamerateknik. Som vill tävla i vem som kan mest.
Mitt råd, ge er aldrig in i den fighten. Ge dem en verbal bitch-slap i stället :-)) Heheheh.
Evelina, jag och Hanna. Emma fick fota!
Det syns inte här, men Evelina har på sig Fuck Cancer jacka och jag Fuck cancer mössa!!
Så äntligen sitter det ett armband på min arm!!! Tack Evelina för det fina armbandet!! Tillsammans gör vi skillnad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar