lördag 13 april 2013

Tack för att ni finns, alla ni där ute!!!

Jag är så glad att min blogg uppskattas och jag blir lycklig varje gång jag får mail, sms och kommentarer från okända människor (och kända också :-)) som berättar att de inspirerats eller fått praktiska tips från bloggen.
I går kom världens sötaste tjej fram och tackade för tipsen hon fått, genom bloggen. Men också på frågor hon mailat mig och som jag svarat på.

Det var ju precis det jag ville. Jag skrev i oktober att "om jag så kan hjälpa en enda människa så har jag gjort något meningsfullt och bloggen har gjort nytta".

Jag vill ju så gärna finnas där, för jag vet verkligen hur det är att känna sig ensam och inte ha någon att fråga. Inte för att jag är någon expert.
Jo, det är jag faktiskt. Jag är expert på hur det är att vara i Cancer-Branschen. Jag uppfann faktiskt det. Ordet Cancer-Branschen :-))

För om vi cancriga inte kan hjälpa varandra eller förmedla hur vi känner det till omgivningen så kommer det var ännu svårare att få förståelse.
För det är tufft och det är fan skit jobbigt. Hur pigga och fräscha vår omgivning må uppfatta oss, så är vi faktiskt märkta av en allvarlig och dödlig sjukdom.
Vi måste lova varandra att vara lite extra snälla mot varandra. Lova det!!!

Ha en fin dag och jag uppskattar verkligen all feed-back jag får!!
In i hjärtat!!

Vi lärde oss en massa på Talludden (cancer-retreatet jag var på i veckan) och en del omsätter ord till handling omgående. Som typ Ann :-))
Hon gjorde müslin vi försökte få receptet till, när vi var där.
Och kolla, hon lyckades. Bra jobbat Ann! För det var ju jätte, jätte gott!!

Man kan ju hälla i det som man själv gillar, vilka frön eller nötter eller kärnor man vill :-))
Ja, alltså ni som kan free-styla i köket.
En sådan som jag behöver klara och tydliga instruktioner. Precis som Ann mailade mig! Tack Ann!!!
Det skall innan rostningen blandas med 1/2 dl vatten och 1/2 dl olja (raps olja om jag inte minns fel, kolla om Ann tillrättavisar mig i kommentarsfältet :-))
Så där lite rostat, bränt skall det vara, lite knaprigt!
Kolla här!!! Jag fick med mig en påse utan nötter, efter som jag är allergisk. Och där tror jag att de haft i  något slags korn, russin och sesamfrön men inga nötter eller pumpakärnor. Men som sagt, den som kan free-styla kan ju göra som den vill. Grejen var att man skulle krydda och röra lite under hela rostningen.



1 kommentar:

  1. Tack för ditt fina inlägg, det var roligt att träffa på dig! / C

    SvaraRadera