onsdag 9 april 2014

Eldsjälspriset går till.......

Vilken dag.
Många roliga saker, men viktigast först!!
Nämligen Gyncancerdagen 2014
Äntligen hittade den till Göteborg :-)
Fantastiska Barbro Sjölander måste jag nog säga. (jag vet att jag är partisk, men det bryr jag mig faktiskt inte om, för jag gillar Barbro skarpt).
Och så RCC och Beda&Ada. 
Tack alla för att ni finns och kämpar för ”Nollvision”. Kanske kaxigt. Att våga sätta så höga mål. Men jävlar i havet, vad jag tycker det är helt rätt.
Varför mesa. Nu kör vi.

Barbro pratade lite och så skönaste snubben Nils Conradi, chef för region Väst. (om jag inte förklarar närmare vad människor gör eller jobbar, så är det nog så, att jag faktiskt inte riktigt förstår vem som som gör vad. vem som jobbar var och hur och vilka som driver/finansierar organisationerna. Men vänta bara, jag lär mig. Om än sakta :-)))
Han gjorde roligaste jämförelsen med atomer och isotoper och antikroppar och väldigt konstiga namn, (men det skulle i alla fall vara målsökande cancermedicin) och jag var den snabba (som inte hittade målet :-))) och han den långsamma, gravade stort :-)))
Och sedan fick jag prata loppet!!! Tack tack tack!!!!

Och så blev det helt oväntat en vända till upp på scenen. För jag fick en utmärkelse!!
I en jätte fin tavla. Och en jätte fin blombukett och två biobiljetter. 
Och jag började lipa som en bäbis. 
Men det blir så stort på något vis. 
När många saker känns tunga, och så helt oväntat flyger människors kärlek in över mig. Av samma anledning. Att få kärlek från oväntat håll gör att hjärtat hoppar till av glädje..
Men det är lite Cancer-Branschen i ett nötskal. Nattsvart mörker blandat med ljus värmande kärlek och omtanke. För samma sak.
För det är fint. Det är stort och det blir tårögt :-))

Och så fick jag krama på Ulrika och Nina. Alltså värme och kärlek till två vackra. Tack för att ni finns”!!
Åh mina vänner!!
Lova att alltid stå på er om någon inte tror på er inom sjukvården. Och använd kondom!!!!! Please, tjejer. För er egen skull!!!!! I alla fall tills ni hittat han, som ni tänker behålla ett tag, ni vet han med stort H :-))
puss & kram alla fina!!
Ser ni? Eldsjälspriset :-))) Sååååå stort!!!!!!!
Jag håller låda :-))
Alltså inte bra, men ändå bra. För oss som överlever. Men fan vad jag hatar cancer,
Nils höll ihop talare och tider och var Göteborgskt rolig. I love it.
Vi satt ihop :-)) Jag och Ulrika. Vi träffades första gången när jag fotade hennes bröllop!!!
En katt bland hermelinerna, Så jag är såååå stolt. Och så ödmjuk. Tack!!!!
Barbro och jag :-))
Kvällen avslutades med körsång. Ser ni ut? Det är fortfarande ljust ute :-)) våren är här mina vänner!!



7 kommentarer:

  1. Såklart du ska ha Elssjäls-utmärkelsen! Du är ju den största eldsjälen och inspirerar så många! Kram Cecilia och stort grattis!

    SvaraRadera
  2. Ska ju såklart stå ELDSJÄL och inget annat!

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken intressant kväll! Och läskig, och känslosam. Och fantastisk för att bästa tjejen fick Eldsjälspriset <3 Det rann allt ett par tårar på mig med när jag såg dig så stolt och rörd på scen. Det är du verkligen värd, så som du kämpar på alla håll och kanter!
    Nollvisionen får vi verkligen hoppas att den blir verklig!!! Nu kör vi!

    Kramar, Nina C

    SvaraRadera
  4. Haha, såg att jag visst råkade skriva i min sambos namn Robert här ovan. Kan ju bli lite förvirrande kanske :)
    Kram igen!

    SvaraRadera
  5. STORT GRATTIS Cecilia.
    Du är verkligen värd priset, Du är ju en stor ELDSJÄL i allt Du gör.
    Kramar, Viola

    SvaraRadera
  6. Omedelbara resultat från de första 3 dagarna av att kontakta Love-spell caster kallas Dr.Oduduwas, jag bestämde mig för att gå med i kärleksspellprogrammet för att få tillbaka min man att älska mig mer efter 2 år av separation. Jag är glad att rapportera att min man och jag är tillbaka på rätt spår. Min man har varit ångerfull mot hans handlingar och ont han orsakade mig, han ringde mig på telefon för att be om ursäkt, bara igår morgon kom min man Aslund hem.
    Tack vare Oduduwa Great Love spell-caster lunchade han en magisk kärleksspell på min räkning. Dess fantastiska jag upplever direktresultat fick ett telefonsamtal från Anderson min man och igår kom han hem för att träffa mig. här är Oduduwa personligt kontaktbrev: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com kan även Whatsapp nummer: +2348109844548. Jag hade mycket tur att ha denna personliga kontakt med Oduduwa, och på grund av hjärtats glädje lovar jag Oduduwa att jag kommer att dela med mina vänner om hans stora magiska kärleksspellande krafter för att lösa följande problem:
    - Om du vill ha din ex tillbaka.
    - Avsluta skilsmässa och återförenas med ditt äktenskap
    - Vinn tillbaka Tillit från din älskare
    - om du alltid har mardrömmar eller dåliga drömmar på natten
    - Du vill bli befordrad på ditt kontor. (Lycka till och framgång)
    - Du vill ha kvinnor / män att lockas till dig.
    - Om du vill föda ditt eget barn.
    - Stava till styrkor, rikedom och berömmelse.
    - LOTTO vinnande magiska nummer.
    - Växtbaserad botemedel och helande av någon blodsjukdom. (Botemedel mot bröstcancer)
    Jag heter Caroline Maclver från Stockholm sverige. Vi förtjänar alla att vara lyckliga i vårt äktenskap och relationer, därför önskar jag er lycka till.

    SvaraRadera
  7. Mitt namn är Ulrika som bor i Tripoli. För några dagar sedan läste jag en efterkommentar på en relationsrådgivningsblogg om en Lady från Sverige, en medborgarebaserad journalist avslöja hur han parmanently Cured Weak Erection & Quick Ejaculation inom 5 dagar och fru återvänder hem. Överstepräst Oduduwa Spell Caster från afrikan nation hjälpt till att göra alla dessa möjliga. Jag var lycklig nog och lycklig med att få tillgång till personlig e-post för att kommunicera med Oduduwa för att hjälpa till att lösa mina utmaningsutmaningar. i mer än 2 år av äktenskap med Anderson min man har jag känt mig deprimerad, orolig att gråta och dela hemliga tårar när jag kommer ihåg hur min 7 år gamla dotter frågar mig om hennes pappa kommer hem för månad som slutar familjebordsmiddag på Grand -mums hus Dess exakt två år övergav min man Anderson oss för en annan kvinna. Men jag lovade min dotter under sista Thanksgiving firandet att jag kommer att ge henne en oförglömlig gåva den här julhelgen min dotter var inte intresserad av gåvor eftersom jag förstod att hon saknade fadern så mycket och ville se honom. Jag vet aldrig riktigt hur möjligt detta kommer att bli. min man Anderson tittar in i mina ögon och sa till mig att äktenskapet är över mellan oss. mannen lämnade hem, han slutar hämta mina telefonsamtal och inga textmeddelanden. Jag älskar min man så mycket och för min dotter, jag var mycket orolig, despirat och redo att göra allt som möjligt. någonting alls för att få med sig mannen hemma. Jag vill inte svika min dotter. Jag berättade för en vän av mig, hon introducerade mig till dr.Oduduwa en magisk spell-caster. vän sa att Oduduwa hjälpte henne att återställa till hennes kärleksförtroende förtroende med magisk kärleksspell. Jag trodde inte på magiska stavar tidigare men jag var övertygad eftersom jag också läste från online blogg kommentarer posta om stava-hjul magi för att vinna tillbaka ex love.
    Jag gav magisk kärlek stava ett försök att återvända min man och far till min dotter hemma. Jag behövde en lösning snabbt. Jag skickar ett mailmeddelande till Oduduwa-e-postadressen som min vän gav mig (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com). några timmar jag fick ett svar och han villig att hjälpa mig, vi pratar och jag följde hans instruktion. Han försäkrade mig tre dagar mannen kommer att ringa mig på telefon för att komma hem, jag tror, ​​be och hoppades. Till min största överraskning, strax efter 2 dagar av Oduduwa lunchade kärlekstjuv på min räkning i Oduduwa tempel, ringde min man man på telefon med ett okänt telefonnummer, vi pratade så snyggt och nästa dag bokade han en flygbiljett och kom hem jag hörde en knock på min dörr, det var ett oförglömligt ögonblick i mitt liv och min dotter så avslutad hoppa för att välkomna sin pappa hem, jag är så bortkommen tacksam mot Oduduwa kraftfull spellcaster, det är därför jag är ute för att dela med mina vänner eftersom Jag tror att någon kan behöva hjälp för att fixa det trasiga förhållandet, vi förtjänar alla att vara glada i vår kärleksrelation, äktenskap och kärlek. med omedelbar resultat finns det ingen bieffekt. här för att kontakta honom för hjälp Whatssap meddelande till +2348109844548

    SvaraRadera