lördag 5 oktober 2013

Snabb löptur i spöregn, såååå jobbigtkul!!!!

Jag älskar verkligen att bo i stan.
För när jag gick till bilen, vid halv elva var knappt någon vaken.
Samtidigt pratar jag med en polare från landet.
-Cecilia, säger han, så där lite bestämt och lite vuxet och lite anklagande (han är ju faktiskt en månad yngre än jag :-)) Halva dan`har snart gått!
Ja, ja, säger jag och tänker att det är allt lite skillnad på stad och land. Fast man inte riktigt tänker på det. Och jag är ju uppvuxen på riktiga landet. Med kossor och sånt. Och jag vill aldrig tillbaka dit :-))

Löpturen idag var min snabbaste!!!!!!!!
8:an i Skatås som inte är 8 km. Snarare 7,76 sprang jag på 43 minuter!!!!!
Det var den jobbigaste rundan jag sprungit på länge. Jag tvingade mig. Att ligga på hög puls och flåsande lungor. Såååå jobbigt.
Men så skönt när man är klar. Och kan sätta sig i bilen. Så skönt när man duschar. Och kan äta 2 gigantiskt stora portioner potatismos och korv. Och känna att musklerna lever.

Och när jag sprang där uppe i regniga Skatås. Blev jag lite förbannad (gamla Cecilia börjar nog komma tillbaka :-))
För när jag åt min frukost gröt och sällskapet var Facebook (jag lät Casey snusa vidare :-) läste jag på Hagabadets sida.
Och efter deras inlägg så är det alltid massor av människor, som gnäller. På att det är för dyrt. På att människorna på bilderna är för smala... bla bla bla...

Jag skulle älska att göra PT-Duellen (stenhård träning i 10 veckor) för att se vad jag skulle kunna förändra och hur hårt jag kan gå fram.
Man fotas före och efter. Och får en PT, hjälp med att bryta ovanor och skaffa sig goda. Hjälp med kost och en PT som pushar en 3 dagar i veckan.
Och jag har inte heller råd att göra det. Men jag tänkte köra en egen liten duell.
Men före och efterfoto. Och se hur jag (kanske) förändras på 3 månader.

Så därför skrev jag det här inlägget. Kommer väl får massor av pisk nu.
Men jag blir så trött på folk som lägger mer energi på att sprida dålig energi, än att se till vad de faktiskt har. Och vad de faktiskt kan göra.
Skulle jag gnälla på alla som är friska?
Tror inte det.
Nu skall jag dressa mig lite och sedan sätta mig i bilen till Borås.
För där väntar lite sorgligt.
Mogges avskedsmiddag. För han flyger till Mexico på måndag.
Vad tror ni? Blir jag nedslagen så vet ni ju var ni kan börja leta :-))) Inser nu att det kanske var att gå ut lite hårt. Men ni har inte sett deras bittra och avundsjuka kommentarer (tror att de flesta är borttagna nu och så har Haga badet börjat med att bemöta tråkiga kommentarer, smart drag :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar