onsdag 2 januari 2013

Nörderi på hög nivå

Jag nämnde ju Therese Ahlshammar för nåra veckor sedan. Hon som sa att hon var en framtids människa, som aldrig såg tillbaka på gamla prestationer, även om de var bra. 
Men det gör jag, för hur annars skall jag orka ta mig framåt? 
Så även om mina bedrifter är en viskning i natten jämförs med Ahlshammars, så är de fantastiska i mina ögon :-) Och att jämföra sig med andra är rätt knasigt. Jag jämför mig bara med mig och det är tufft nog vill jag lova :-))
Så nu sitter jag här och dricker kaffe och äter (hetsar :-)) After Eight och tittar på Jogg.se och njuter av  2012 år resultat. Det blir lite att bita i. Mitt mål är inte att klå Cecilia2012 utan att hålla jämna steg med henne.
Jag gjorde totalt 238 träningspass förra året och sprang 105 mil!!!!
Jag tror det är bra att nörda sig ibland. För då kan man gömma sig lite bakom det och slippa tänka på alla allvarliga grejer.
Men samtidigt så är det vetenskapligt bevisat att motion är vägen till välbefinnande.
Speciellt när hjärnan kokar av negativa och sorgsna tankar. Gör man då en löprunda, kort eller lång spelar ingen roll, där man tar ut sig lite. Så lovar jag att alla tankar och funderingar som innan var negativa och tunga, blir något enklare att hantera. 
Det funkar på mig, men så är jag ju rätt lättlurad också :-))

Nördighet på hög nivå!!! Gå in på jogg.se och bli vän med mig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar